logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Rychlá doba přináší stravování venku

24. srpna 2018
Restaurace 0
1316
Rychlá doba přináší stravování venku

Snídani preferujeme v domácím pohodlí, ale obědy a večeře nahrazujeme jídlem mimo domov

S rostoucím internetovým připojením, urbanizací, rychlým životním stylem a hektickou pracovní dobou roste poptávka spotřebitelů po pohodlných řešeních, které nám ulehčují život více než kdykoliv předtím. Podle nejnovější
zprávy Nielsen „Hledání pohodlí“ hraje zaneprázdněný životní styl a rostoucí propojenost stále důležitější úlohu i v nákupních rozhodnutích a stravovacích návycích. Spotřebitelé vyhledávají produkty a služby, které jim zjednodušují
život a šetří čas, například jídlo s sebou, využívání restauračních služeb, donáška jídla domů a do práce nebo snacky.
Z údajů zprávy Nielsen vyplývá, že obědy a večeře jsou jídla, která budou nejpravděpodobněji nahrazována stravováním mimo domov. Andrea Vozníková, CMI & Shopper Leader CR/SR, doplňuje pohled na českého spotřebitele: „Drtivá většina Čechů snídá doma (až 98 %), ve východní Evropě je tento trend o něco menší (94 %),
celosvětově dokonce spotřebitelé snídají doma ještě méně (84 %). Avšak při obědvání doma platí opačný trend, kdy v porovnání s východní Evropou i celosvětovým průměrem až 7 z 10 Čechů obědvá mimo domov. Podobně rádi Češi konzumují poslední jídlo dne mimo domov: téměř polovina uvedla, že večeří venku, zatímco například v okolních V4 krajinách je to jen třetina spotřebitelů.“

Zajímavostí českého trhu je z hlediska typu navštíveného stravovacího zařízení vysoké procento respondentů (83 %), kteří deklarovali posezení v restauraci v posledních 6 měsících. Téměř polovina konzumovala jídla s sebou z provozoven rychlého občerstvení anebo pouličního prodeje. Kavárny navštívili za poslední půlrok dva z deseti respondentů, což je výrazně méně než evropský průměr (35 %). Na druhé straně více než v okolních zemích konzumovali čeští respondenti street food (21 %), zatímco evropský průměr dosahuje 16 %.

Celosvětově roste i obliba donášky jídla domů jako alternativy rychlého stravování. Využívá ji až třetina světových spotřebitelů, před dvěma lety to bylo 31 %. „Ve východní Evropě je tento trend mírnější (26 %), avšak při bližším pohledu vidíme výrazné rozdíly ve spotřebitelských návycích v porovnání s okolními zeměmi v rámci V4. Jen 22 % českých respondentů uvádí, že využívají donášku jídla domů, což je výrazně méně než je průměr východní Evropy. Slovensko naopak vyčnívá nad východoevropským i globálním průměrem, jelikož až 35 % spotřebitelů využívá
donáškové služby,“ uvádí Andrea Vozníková.

„V posledních letech sledujeme trend náhrady jídla tzv. snacky, což už nejsou pouze sladkosti, ale často i plnohodnotnější kompenzace menších jídel“, hovoří o stravovacích trendech Andrea Vozníková. Z aktuální zprávy Nielsen vyplývá, že především snídaně jsou nahrazovány snacky. Více než polovina (52 %) celosvětových
spotřebitelů preferuje snack jako náhradu snídaně, ve východní Evropě jsou snacky na snídani též oblíbené přibližně u poloviny respondentů (49 %). V České republice je snídaňový snack preferencí 41 % spotřebitelů, na Slovensku a v Polsku jsou snacky konzumované ráno trochu většími favority (SK: 45 %, PL: 48 %).

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!