logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

České holky voní po česneku

23. srpna 2018
Zpravodajství 0
1061
České holky voní po česneku

Chutě okolo světa se různí a tak si v Číně můžeme dopřát třeba okurkové chipsy, na Filipínách křupky s příchutí humra. Anglie je proslulá vším co chutná po octu a v Indonésii frčí příchuť mořské řasy. A co Češi? My si libujeme v česneku!

 

Ve Skotsku se zálibou v místní delikatese došli dokonce tak daleko, že si brambůrky ochucují příchutí tradičního pokrmu Haggis, který se vyrábí z ovčích vnitřností. A zatímco v jiných zemích se snaží výrobci přicházet s neustále novými a novými příchutěmi, a předhánějí se, který z nich přijde s absolutní novinkou, my Češi se nejčastěji stále držíme osvědčené klasiky a do experimentování se příliš neženeme. I když je samozřejmě sortiment pestrý i u nás, jednoznačnou jedničkou je „obyčejná“ sůl. Kromě příchutě pro nás hraje velkou roli i tradice výrobce. Po předchozím ochutnání je 48 % internetových respondentů průzkumu agentury Nielsen věrných dané značce a 41 % zůstává u své oblíbené příchutě.

 

„České holky voní po česneku“, říká Andrew, Američan žijící v Praze. Není to urážka, ale fakt. Podobně jako Britové nedají dopustit na své octové, sníme my Češi v porovnání s ostatními přeci jen o něco více česnekových lupínků. Česnekovou příchuť umíme vytvořit dokonce tak dokonale, že s ní slavíme úspěchy i na mnohých zahraničních trzích. Např. Strážnické brambůrky v současné době putují z Moravy nejen do okolních států, ale nyní nově i do Spojených států amerických. Právě ve Spojených státech vzbudily velký ohlas, zejména u tamních těhotných žen. Ty se podle svých slov staly na česnekových brambůrcích doslova závislými. „Díky tomu jsme se rozhodli uzavřít další kontrakt pro vývoz brambůrek do USA a pravděpodobně budeme přidávat i dvě další příchutě,“ říká Libor Hobža, který společně s bratrem vede rodinnou firmu založenou jejich otcem před třiceti lety.

 

Podle internetového průzkumu od agentury Nielsen Atmosphere jednou za čas po chipsech nebo oříškách sáhne 84 % Čechů. O speciálních příležitostech toto zboží vyhledá zhruba 44 % respondentů. Výrobci uvádějí, že právě akce, jako hokejová mistrovství, olympiáda apod. jsou pro ně nejvytíženějším obdobím, kdy se zájem o slané pochutiny i několikrát znásobí.

 

Obecně je pojídání slaných pochutin spojováno s konzumací alkoholu a chvílemi, kdy se lidé setkávají a při sklence vína či piva zakousnou něco malého. Dá se říci, že se tak ale stává častěji doma, protože až 79 % domácností kupuje slané dobroty jen tak na doma a úbytku zákazníků čelí takřka všechny restaurace. Podle Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS) vypil loni každý Čech v průměru 138 litrů, což je o pět litrů méně než předchozí rok. Stále více lidí si také raději kupuje balené pivo, než aby si zašli na čepované – aktuální poměr je 62 procent piva prodaného v obchodech ku 38 procentům v barech a restauracích.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!