logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Trendy vína v rukou „mladých“

17. srpna 2018
Restaurace 0
1807
Trendy vína v rukou „mladých“

Spojení vína a mládí se může jevit jako troufalost, ale není tomu tak. Ani v nejmenším. Právě mladí konzumenti jsou ti, kteří rozhodují, a ještě pravděpodobně dlouho budou rozhodovat, o tom, co se bude pít. Vinaři na to začínají reagovat. A najednou to dává smysl, že?

 

Tato myšlenka, i když trochu rozsáhlejší, vedla také ke vzniku mezinárodní soutěže „Co chutná mladým (Taste of youth)“, kde mladí vinařští profesionálové hodnotili přihlášená vína. Soutěž tak měla prověřit, jak moc se liší preference mladých a léty prověřených chuťových buněk. Výsledek možná překvapí.

 

Mladí oceňují kvalitu

 

Absolutním šampionem se stalo víno ze Zámeckého vinařství Bzenec, konkrétně Ryzlink rýnský, Lužice, Na stráni 2010 z řady Terroir Moravia. Trošku paradoxně to bylo nejstarší víno v soutěži, ale to jen ukazuje na fakt, že neexistuje rovnítko mezi mladým vínem a mladým konzumentem. Mladí lidé tak dokážou ocenit vyzrálost a kvalitu vína a určitě neskáčou na lep prvoplánovým vínům s cílem omráčit bohatou aromatikou, za kterou však často už nic není. Mladé hodnotitele tedy zaujalo víno jemné, s charakteristickou chutí odrážející geografický původ – region Podluží. Jeho kvality je zatím stále možné prověřit na vlastní kůži, což vzhledem k získaným oceněním jistě stojí za to.

Zámecké vinařství Bzenec také získalo cenu za nejlépe hodnocenou kolekci vín díky bodovému zisku i za ostatní soutěžní vzorky. Zmiňovaný celkový vítěz soutěže tak zřetelně dokazuje, že i mladí umí ocenit vyzrálá kvalitní vína a jejich chuťové preference není radno podceňovat.

 

Víno nás spojuje a propojuje

Existují tedy rozdílnosti v preferencích a nárocích vzhledem k tomu, kolik zim pamatujeme? Bezpochyby ano. Rozdíly v tom, jakým chutím dávají přednost mladí konzumenti oproti těm starším, určitě jsou.

 

Jak je známo, vinný apetit z velké části ovlivňuje to, kolik toho má člověk „vypito“. A v tomhle ohledu bude zkrátka vždy hrát věk poměrně důležitou roli. To však vůbec neznamená, že konzumenti nižšího věku, kteří nemají tolik lahví za sebou, neumí víno ocenit. Mají totiž o to víc lahví před sebou. To je činí velmi důležitým publikem každého vinaře, který chce držet krok se zákazníkem a reagovat na jeho potřeby.

 

Sto lidí, sto chutí. Tohle nespočetněkrát vyřčené pravidlo platí a asi se to těžko bude měnit, ale určité obecnosti bezesporu existují. Svěžest a lehkost se nesou ruku v ruce s mládím, ale i běžný konzument se už dnes nebojí jít víc do hloubky, sledovat způsob výroby i prezentaci vinařství, hledat přidanou hodnotu ve víně samotném i u jeho výrobce. To je jen pár aspektů, které odlišují mladší od starších, ale ve skutečnosti je takových faktorů mnohem víc. Se zvyšujícím se povědomím o vínech v průběhu let se celkem přirozeně dá počítat s většími nároky. Hledání a nalézání dalších pojítek je klíčem k uspokojení vinařů i jejich zákazníků.

 

Co se však potvrzuje a snad i nadále bude, je to, že český zákazník dává přednost kvalitě před kvantitou v každém věku, nejen má-li za sebou desítky let v dobré společnosti vína. Mottem spokojeného milovníka vína je v každém období života to samé – není nad dobré víno. A že dobrá vína i v mezinárodních měřítkách umíme, dokazuje nejen Zámecké vinařství Bzenec se svým vítězným Ryzlinkem. Vlastně ne dobrá, přímo skvělá vína se rodí na našich malebných moravských vinicích. Je dobře, že to nejen tuzemští milovníci vína umí náležitě ocenit.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!