
Starbucks a Alibaba Group uzavřely strategické partnerství, jehož cílem je změnit kávový průmysl v Číně tak, aby zákazníkům nabízel lepší a kvalitnější služby.
– Firma oznámila plán využít platformu Ele.me pro pilotní dodávkové služby v Pekingu a Šanghaji od září 2018 a celý program do konce roku 2018 pak rozšířit do 30 měst a více než 2000 obchodů.
– Starbucks dále uzavřel partnerství se supermarkety Hema, v jehož rámci budou vytvořeny speciální prodejní místa s názvem “Starbucks Delivery Kitchens – Kuchyně Starbucks”, která budou vyřizovat jednotlivé objednávky a současně nabídnou zákazníkům ty nejlepší služby kamenného obchodu.
* Firmy dále vytvoří virtuální obchod Starbucks, což bude první projekt tohoto typu, který bude integrovat různé platformy v rámci ekosystémů Starbucks a Alibaba a který zákazníkům nabídne bezproblémovou možnost registrace, získávání odměn a využívání široké palety služeb.
Firma Starbucks Coffee Company (dále jen “Starbucks”) (index NASDAQ: SBUX) a společnost Alibaba Group Holding Ltd. (dále jen “Alibaba”) (index NYSE: BABA) dnes oznámili, že uzavřeli strategické partnerství, jehož základem bude využívání platformy „Nový maloobchod (New Retail)“ firmy Alibaba a které umožní zákazníkům bezproblémově využívat služby Starbucks Experience a změnit kávový průmysl v Číně.
Společnost Starbucks chce prostřednictvím spolupráce s hlavními projekty ekosystému Alibaba, včetně Ele.me, Hema, Tmall, Taobao a Alipay, od září 2018 vytvořit pilotní prodejní místa “Starbucks Delivery Kitchens – Kuchyně Starbucks ”, které budou zajišťovat vyřizování objednávek a integrovat různé platformy v rámci virtuálního obchodu Starbucks, který nabídne čínským zákazníkům nepřekonatelné a ještě lépe personalizované služby Starbucks Experience.
Toto oznámení představuje historický moment, protože dvě ikonické, nadnárodní společnosti se rozhodly spojit své maloobchodní a technologické zázemí s cílem revolučně změnit služby zákazníkům. Společnost Starbucks bude moci využívat ekosystému Alibaba a infrastrukturu pro nový maloobchod (New Retail), díky které se služba Starbucks Experience může snáze rozšiřovat do dalších obchodů i online a stát se dostupnější pro zákazníky.
“Díky skvělým službám, které našim místním zákazníkům poskytuje více než 45 tisíc našich partnerů, tak značka Starbucks v Číně roste a inovuje rychleji než v jiných zemích světa,” řekl Kevin Johnson, prezident a generální ředitel firmy Starbucks Coffee Company. “Naše partnerství s firmou Alibaba změní moderní maloobchod a představuje důležitý mezník v našem úsilí překračovat očekávání našich čínských zákazníků. Naše místní pobočka Starbucks China je hodna následování a já mám v náš místní tým plnou důvěru, že se jim podaří zavést nové inovace ve službách Starbucks Experience do života.”
Daniel Zhang, generální ředitel skupiny Alibaba Group, řekl: “Starbucks je mnohem více než jen místo, kde se prodává špičková káva a naše firma sdílí stejnou vizi a společně se snažíme být průkopníky v nové kultuře pití kávy a zlepšovat životní styl prostřednictvím inovací a technologie. Společnost Alibaba je z rozšíření naší stávající spolupráce s firmou Starbucks nadšena a těšíme se na využití naší nové špičkové maloobchodní infrastruktury s názvem New Retail in našich schopností v oblasti online obchodování, díky kterým budeme moci zákazníkům nabídnout skutečně nevšední a jedinečný zážitek. Toto partnerství je opět důkazem úspěšnosti naší strategie New Retail.”
Strategické partnerství je součástí plánů firmy Alibaba na další rozšiřování své platformy New Retail, jejímž cílem je změnit způsob nakupování prostřednictvím spojení online a offline technologií. Platformu New Retail firma Alibaba představila v roce 2016 a od té doby se stala její hlavní strategií v oblasti maloobchodního prodeje.
Vytváření personalizovaných objednávek a realizace dodávky prostřednictvím ekosystému Alibaba