logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Stravenky v restauracích stále táhnou

1. července 2018
Restaurace 0
1798
Stravenky v restauracích stále táhnou

Lidé se stravenkami chodí na obědy do restaurace 3x častěji než lidé bez stravenek. Dvě třetiny z nich tvrdí, že by obědy v restauracích po zrušení stravenek omezila. To jsou jen některá zjištění z rozsáhlého průzkumu, který si nechala zpracovat Unie zaměstnavatelských svazů ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

V rámci průzkumu, který zpracovala společnost ppm factum research, bylo osloveno více než 2 600 osob. Jeho zaměřením byla oblast zaměstnaneckého stravování v kontextu volnočasových benefitů.

„Naším cílem bylo na základě zadání Unie zaměstnavatelských svazů a Platformy Moje restaurace Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR zjistit, zda stravenky skutečně motivují zaměstnance k pravidelnému obědvání. Proto jsme oslovili vzorek 680 zaměstnanců, kteří stravenky dostávají, a 500 zaměstnanců, kteří je nedostávají, a porovnávali jsme jejich chování. Z průzkumu vyplynulo, že přístup k obědvání se u tzv. stravenkářů a nestravenkářů výrazně liší,“ říká Miroslav Fous, ředitel pro výzkum společnosti ppm factum.

Z průzkumu také vyplynulo, že 4 z 5 zaměstnanců, kteří stravenky zatím nedostávají, by o ně měli zájem. Tito lidé bez stravenek si ve 40 % případů ohřívají oběd donesený z domova, více než 30 % z nich jí studenou svačinu a 10 % z nich vůbec neobědvá. Na obědy do restaurace pak chodí pouze 19 % z nich.

Co si o studii myslíte vy? Zjistíte v diskuzi na našem Facebooku:

„Průzkum zjistil, že uživatelé stravenek chodí na obědy do restaurace téměř 3x častěji než nestravenkáři a že dvě třetiny současných stravenkářů by obědy v restauracích po odebrání stravenek omezily. Prosperita menších restauracích nás velmi zajímá vzhledem k naší nové aktivitě ‚Moje restaurace‘, která se věnuje mj. i digitalizaci tohoto podnikání, což mohou být např. elektronické stravovací karty,“ říká Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Zajímavým zjištěním také bylo, že lidé se stravenkami zaplatí za oběd průměrně 106 Kč, z toho 84 Kč stravenkou a 22 Kč doplácí v hotovosti. I pro restaurace jsou tedy stravenky ekonomicky zajímavé a přínosné.

„Průzkum potvrdil, že systém zaměstnaneckého stravování tak, jak je v současné době nastaven, je funkční a správným způsobem motivuje zaměstnance ke zdravějšímu životnímu stylu,“ dodává Vít Jásek, výkonný ředitel Unie zaměstnavatelských svazů ČR.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!