logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Provozovatelé nechtějí jen propagační POP média

14. května 2018
Restaurace 0
1254
Provozovatelé nechtějí jen propagační POP média

Pouze propagační Horeca POP média nepůsobí nátlakově jen na zákazníky, ale i na provozovatele.

POP média mají v hotelech, restauracích, pivnicích, kavárnách i kioscích své místo. Zákazníkům mnohdy pomáhají s navigací, s orientací v nabídce či poskytováním informací o nabízených produktech. Často však působí také jako narušitelé celkového dojmu podniku, a to k nemalé nelibosti nejen zákazníků, ale i provozovatelů.

Valná většina provozovatelů (96 %) je podle průzkumu HORECA 2017, kterou ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd realizovala asociace POPAI CE, přesvědčena, že spíš než značky svých dodavatelů by měli „prodávat“ sami sebe. Uvědomují si, že přehnaný branding na POP reklamě může snadno utopit vlastní identitu jejich podniku. Negativně tak hodnotí celkovou přesycenost POP médii, jejich nevalnou úroveň, nevhodnou velikost a nesoulad s konceptem provozovny.

Uvítali by, kdyby byla POP média šita jejich podnikům na míru a působila sladěným dojmem. V tomto směru by podle nich pomohla existence koordinátora, který by komunikaci různých dodavatelů sladil a případně by byl nápomocný i s instalací v provozovně. Koordinátor by mohl být buď zástupce některé dominantní kategorie nebo externí subjekt, například specializovaný HORECA in-store designér.

Funkční POP média vítána, ryze propagační nikoliv

Provozovatelé také rozlišují mezi přínosnými a nepřínosnými POP médii. Zatímco přínos vidí v médiích funkčních a stylově dekoračních, za zbytečná považují ryze propagační.

Mezi funkční zařazují například slunečníky, které dokážou přilákat hosty, dále vhodně dekorované lednice, originální sklo, podtácky a ubrusy. Informace zase dodají menu a infocedule a stojánky. S dekorací pomáhají vývěsní štíty.

Přidanou hodnotu vidí 87 % provozovatelů obecně v POP médiích, která dokážou hosty navigovat k produktům v nabídce, 85 % z nich si myslí, že mají upozorňovat na novinky, a podle 80 % by měla informovat o prodeji propagovaných značek v provozovně.

Graf č. 1: Obecné postoje k POP médiím, zdroj: HORECA 2017

Rovněž provozovatelé od POP médií očekávají informace o inovacích, kvalitu a dotvoření příjemného zákaznického zážitku. Za inovativní jsou vnímána některá světelná či skleněná POP, kov se speciálním povrchem či zpracováním, netradiční pípy, originální vývěsní štíty, betonové podtácky, zajímavé sklo, zrcadla či větší zapojení digitální POP komunikace, například ve formě elektronických jídelních lístků.

Naopak ryze propagační média, což jsou kupříkladu některé stojky na stolech, nebo plakáty bez přidané hodnoty, v nich vyvolávají dojem, že jsou jim často vnucována proti jejich vůli. I přesto, že s nimi nejsou spokojeni nebo nevěří v jejich smysluplnost či užitečnost, je přijmou a umístí ve svém podniku, nejčastěji z obav o celkové obchodní podmínky.

Potenciál je také ve školení

Problémem je mnohdy také to, že provozovatelé a obsluha principům fungování POP médií ve svých provozovnách nerozumí. Uvítali by tak více vzájemné komunikace, během níž by byli s POP komunikací samotných značek blíže seznámeni, a mohli ji tak i sami lépe využívat a zprostředkovávat zákazníkům.

Dle jejich názoru je zároveň nejfunkčnějším nástrojem ovlivnění výběru hostů z nabídky interakce s obsluhou. Také zde by pravidelná školení o značkách, servírování a společné tvorbě zákaznického zážitku neměla být podceňována. Potvrzuje to ostatně i experiment v restauraci kempu Srbsko, kde se doporučení obsluhy projevilo v nárůstu prodejů: u bezinkové limonády Koli se zvýšil o 13 %, tip na nealkoholické pivo Budvar B:Free se projevil 7% nárůstem. V zásadě provozovatelé neodmítají za podobné služby na patřičné úrovni zaplatit.

 

Graf č. 2: Postoj k roli POP médií, zdroj: HORECA 2017

Pro úspěch POP médií je tedy třeba klást větší důraz na to, aby vyhovovala  provozovatelům. Ocení funkční či stylově dekorační média, naopak nechtějí čistě propagační. V ideálním případě by měla spolu tvořit jeden homogenní, decentní a stylový koncept, jehož užitím podnik svou identitu nepoškodí, ale naopak posílí.

V projektu HORECA 2017  se sešla rozmanitá a zajímavá struktura partnerů z řad společností z různých kategorií. K hlavním partnerům patří společnost Unilever jako zástupce velké korporace se svou globálně známou značkou zmrzlin Algida, dále pak silná a charismatická pivní značka Budějovický Budvar a tradiční rodinná firma Sodovkárna Kolín se svojí značkou soft drinků Koli. Dalšími partnery projektu byly společnosti DAGO, Paketo one a REX. Hlavním mediálním partnerem je společnost ATOZ Group.

Daniel Jesenský, prezident POPAI CE

Martin Boček, Perfect Crowd

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!