
Je dobré se specializovat a zaměřovat se na jednu cílovou skupinu, nebo je lepší být flexibilní a mít dynamický podnik pro všechny? A co s sebou nese zaměstnávání mileniánů? I o tom se mluvilo na 17. kongresu HOREKA 112.
O Generaci Y, nebo také o takzvaných mileniánech či Me Me Me generaci se v současnosti hovoří a píše velmi často. Důvod je zcela jednoduchý a prostý. Jde o generaci, která bude do roku 2025 představovat na trhu největší kupní sílu. Mileniáni mají spoustu specifických charakteristik. Jak jejich chování ovlivní a již ovlivňuje pohostinství a služby celkově? Jak cestují, co od hotelu a restaurace očekávají? Kolik chtějí utrácet, co nechtějí?
Generaci Y ovlivnily technologie
Na začátek celého panelu vystoupila Lenka Pešková, ředitelka Hays Response, ze společnosti Hays. Nejprve představila generaci zevrubně. Pak se věnovala jejím nejsilnějším stránkám. „Tito lidé jsou ekonomicky aktivní, podnikaví a sociálně zodpovědní. Vyrůstali ruku v ruce s technologiemi, nebojí se komunikovat a dobře se adaptují. Práce a soukromý život mají být v rovnováze, tato generace již nechce práci obětovat svůj volný čas.“ V jejím životě nechybí volnost a svoboda, dovedou ovšem tvrdě pracovat. „Musíme jim ale ukázat, že jejich práce má přidanou hodnotu. Nebojí se jít do něčeho nového.“
Tato generace oceňuje víc skupinový výsledek než individuální. Za nějaký čas budou na pracovním trhu dominovat a my se na to musíme připravit. I proto jsme pro vás připravili na kongresu HOREKA 112 panelovou diskusi se zástupci jak z restauračního, tak i hotelového byznysu i zástupci regionálních a celostátních organizací, konkrétně se jí zúčastnili: Jan Papež, tiskový mluvčí a místopředseda pro vnější vztahy ACK ČR a zakladatel CK Marco Polo International; Tomáš Horák, area manager, Booking.com; Petr Slepička, ředitel sektoru turistických služeb Prague City Tourism; Zdeňka Strakuľová, key account manager, Data Servis; Michal Chour, generální ředitel hotelu Alcron.