logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Jihočeši nejsou připraveni na čínskou klientelu

10. května 2018
Hotely 0
1195
Jihočeši nejsou připraveni na čínskou klientelu

Angela Fangqi Ye z agentury I todo Travel se domnívá, že naše republika na rozdíl například od Francie zatím není připravena na čínské turisty. Uvedla to na dvoudenní konferenci cestovního ruchu Travelcon v Českých Budějovicích. Hlavní nedostatek vidí v nepochopení příliš odlišné kultury. Podniky cestovního ruchu by měli zauvažovat nad výběrem svých zaměstnanců a sáhnout, když ne přímo po rodilých mluvčích, po lidech, kteří čínsky vládnou. Jazyk a smích jsou klíčovými atributy spokojeného čínského turisty, shodla se s tlumočnicí ZanZan Liu i Market manažerem Martinem Bendou z incomingové cestovní kanceláře Kuoni. Naučit se čínsky alespoň pozdravit přitom není žádná věda, tvrdí řečníci. Podle ZanZan Liu k tomu stačí „jen“ devět let. „Čínština je jako posypání rýží,“ říká naopak ZanZan. Čínská gramatika je ale oproti té české podle jejího názoru snadná.

Podniky by také měli integrovat čínský platební systém WeChat a Alipay, který už je k dispozici na letišti Václava Havla. Pro restauratéry je klíčové vytvořit jídelní lístek v čínštině. Mnozí turisté z Číny neovládají žádný světový jazyk. Anglicky hovoří většinou pouze průvodce. Benda říká, že stačí skutečně malá pozornost, aby byl turista z Číny vděčný. Mapa na pokoji nebo karafa s vodou v restauraci zdarma. Zviditelnit by se měli zástupci cestovního ruchu v čínských populárních sociálních médií, radí Fangqi Ye. Důležité je ale vědět na jakých. Například YouTube je v Číně zakázán.

Hlavním cílem Číňanů jsou nákupy. Výdaje za nakoupené zboží na cestách jsou často desetinásobně vyšší než cestovní výdaje. Z tohoto měřítka je pro ně Česká republika stále levnou destinací. To se ovšem týká pouze nákupů. Příliš drahé pro ně nejsou ani letenky. Ubytování v Česku naopak není o mnoho nižší než ve Francii.

V roce 2017 přijelo podle ZanZan 12,4 milionů turistů z Číny. Do 5 let jich bude 22 milionů. Číňané neznají rozdíl mezi renesancí a barokem. Zajímá je sociální systém. To, co je na navštívené zemi originální a jiné než u nich doma, to je dobré. Jsou přehnaně slušní. Proto od nich stěží uslyšíte slovo ne.

Číňané si pochutnají na vepřovém koleni

Z hlediska gastronomie jsou Číňané relativně vstřícní. Nebojí se experimentovat a rádi ochutnávají naše jídlo i pokrmy jiných kultur. Na cestách Evropou navštíví mnoho restaurací, cestovní kanceláře tak musí dávat pozor, aby se výběr jídel neopakoval, aby v každé restauraci mohli vyzkoušet něco jiného. Na hodování při bleskových návštěvách země nemají mnoho času. Důležité je, aby je restaurace rychle odbavila. „Čas je pro ně vzácná komodita,“ povídá Benda. Ve skupinách nejsou příliš vybíraví a většinou vystačí s výběrem jednoho menu pro všechny. Na rozdíl od zpovykaných Američanů. Rádi zavítají do restaurací doporučených michelinským průvodcem a nepohrdnou takzvaným dostupným luxusem. Přespávají ve 4-5 hvězdičkových hotelech. Pivo si přejí vyzkoušet, proto jsou za něj ochotni připlatit.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!