
Možná si na tento článek vzpomenete, až na vás vyběhne reklama na produkt, který jste si tak před týdnem vyhledávali na internetu anebo když vám Netflix na základě vašeho předchozího výběru doporučí další film nebo když se vám na Facebooku budou zobrazovat doporučené stránky pouze o jídle.
Velká data jsou všude, i ve vaší restauraci. Jsou zlatem, za které se těžce platí, vy je jenom musíte vytěžit. Řeknete si, jaká data? V restauraci? Za posledním měsíc jsem s několika lidmi mluvila o chytré gastronomii a datech, která vaše podnikání generuje, jenomže většina z vás je přehlíží. Chyba!
O jakých datech tedy mluvím? Můžeme si je rozdělit do dvou skupin: strukturovaná a nestrukturovaná. Ta první vycházejí z vašeho podnikání, generuje je váš pokladní systém, dodavatelé, zaměstnanci; nestrukturovaná data přicházejí zvenčí – sociální média a vaši zákazníci (více v boxu). Strukturovaná data vám řeknou CO a nestrukturovaná dat JAK to dělat.
Více se dočtete v nové HORECE a taky uslyšíte na kongresu HOREKA 112 již za týden!