
Monika Hilm je veselá energická žena, která začínala na těch nejnižších pozicích, dnes je regionální ředitelkou Vienna House. Její vášní se stala spokojenost zaměstnanců, o které mluvila s hoteliéry napříč světem. Na základě zjištěných informací a svých zkušeností vypracovala teorii o štěstí v hotelnictví, kterou nyní zdárně aplikuje v praxi.
Pracovala jste jak v malých, tak i ve velkých hotelech. Jak se liší práce s lidmi dle velikosti týmů a dá se pracovat na štěstí zaměstnance s nulovým rozpočtem?
Nejlepší příkladem je, zmiňuji se o tom i v knize, že jsme v Park hotelu neměli žádný rozpočet. Když jsem to tam přebírala, lidem byl vyplácený plat natřikrát v průběhu měsíce, protože nebyly peníze. Musela jsem vybudovat něco bez peněz.
Vše je o tom, jak jednáte s lidmi. Nestojí to nic. Nestojí vás nic říct – děkuji, nekřičet na ně a vědět, že lidé dělají chyby. Důležité je, jak se chováme poté, co se chyba stane. Jak se chováte, když uděláte chybu, jak se chováte k jiným, když chybují? Dáváte svým zaměstnancům pocit bezpečí? To je důležité nejen v pohostinství napříč světem.
Takže existuje šťastný zaměstnanec i v pohostinství?
Určitě. Mnoho lidí ale slovo štěstí spojuje s perfektností. Neznamená to, že musíte být stále v dobré náladě a pořád se usmívat. Štěstí je jakási sinusoida. Jednou jste nahoře, jednou dole. Nemůžete mít každý den narozeniny, protože pak by vás oslavování přestalo bavit. To samé se děje v práci. Někdy je práce fakt těžká a někdy to jde od ruky. Důležité je jednat s lidmi hezky a chceme docílit toho, aby se lidé do práce těšili a užívali si ji.
Promluvíte také na našem kongresu HOREKA 112, přinesete si s sebou i knížku?
Rozhodně, každý kdo má zájem, si ji bude moct na místě zakoupit.
Chcete vědět více? Již brzy si přečtete celý rozhovor v dubnové Horece a Moniku můžete živě vidět na kongresu HOREKA 112.