logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Na trh přichází první české nepasterované plechovkové pivo

27. března 2018
Zpravodajství 0
948
Na trh přichází první české nepasterované plechovkové pivo

Pivovar Svijany dnes oficiálně uvedl do plného provozu novou automatickou stáčecí linku s roční kapacitou až sto milionů plechovek. Jako první český pivovar na ní stáčí do plechovek „živé“ pivo bez pasterizace. U slavnostního rozjezdu linky za 100 milionů Kč byli její kmotři – olympijský vítěz a mistr světa v judu Lukáš Krpálek, liberecký hejtman Martin Půta a starosta Svijan Petr Felkner. Slavnost doprovodila i mimořádná výstava fotografií Františka Dostála.

„Novou linku jsme do zkušebního provozu uvedli již loni v říjnu a jen do konce roku na ní naplnili přes půl milionu plechovek. Slavnostní otevření jsme si však nechali až na dnešek, kdy také oficiálně oznamujeme nové prvenství: jako první český pivovar stáčíme pivo do plechovek bez pasterizace,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík. „V průběhu letošního roku chceme dodat na trh pět milionů plechovek nepasterovaného piva a v budoucnu do plechovek plnit až pětinu výstavu. Stáčírna by nám měla otevřít také dveře pro další zvyšování exportu,“ dodal.

První šarže půllitrových plechovek s nepasterovaným Svijanským Mázem 11 % nese speciální velikonoční motiv a je již v prodeji. Od 21. března bude pivovar dodávat prakticky už jen plechovky s nepasterovaným pivem, stejně jako je tomu od roku 2000 i v případě sudového a lahvového balení piva ze Svijan. Do plechovek začne postupně stáčet i nepasterovanou Svijanskou Desítku 10 %, Svijanského Rytíře 12 %, prémiový ležák „450“ a speciál Svijanský Kníže 13 %. Výjimku budou tvořit plechovky nealkoholického piva Svijanský vozka, které musí projít pasterací.

 

„Pasterace, tedy tepelné ošetření, se provádí s cílem prodloužit dobu trvanlivosti piva. V důsledku zahřívání a oxidace se však při ní zhoršují senzorické vlastnosti i nutriční hodnota piva, ničí se enzymy a další zdraví prospěšné látky, a mimo jiné se také snižuje kvalita a trvanlivost pěny. Chuť nepasterovaného piva je čistší a těkavé chmelové silice, jejichž obsah v pivu pasterace rovněž dramaticky snižuje, mu dodávají příjemně chmelovou pivní vůni. Proto jsme měli při plánování nové plnicí linky okamžitě jasno v tom, že stejně jako v sudech a lahvích chceme našim zákazníkům nabízet nepasterované pivo také ve staronovém, ale i v Česku stále oblíbenějším obalu, jako jsou plechovky,“ řekl svijanský sládek Petr Menšík.

Prakticky celý sortiment bez pasterace  

Na výrobu nepasterovaných piv v sudech a lahvích svijanský pivovar přešel již v roce 2000. Předcházela tomu náročná změna pracovních postupů a návyků, jejím cílem bylo zajištění potřebné čistoty, a zdokonalení technologie filtrace piva. „Nejnáročnějším požadavkem při stáčení nepasterovaného piva je udržování absolutní mikrobiální čistoty. To je dosti obtížný úkol i při stáčení do lahví, v případě plechovek jej ještě více komplikuje větší plnící otvor, to, že se skládá ze dvou částí a že uzavírání probíhá v poměrně složitém strojírenském zařízení,“ uvedl Petr Menšík.

Na možnosti stáčení nepasterovaných piv proto začali ve Svijanech pracovat už při specifikaci strojů během výběru dodavatelů nové plnicí linky na plechovky. „Délku přípravy ovlivnilo i to, že s tím zatím v České republice, ale ani v jiných zemích nikdo nemá valné zkušenosti. Museli jsme proto v laboratoři velmi pečlivě sledovat a vyhodnocovat deponované vzorky a celou technologii postupně upravovat. Nyní už máme potvrzeno, že se dílo podařilo a jsme hrdí, že dnes můžeme dát hostům ochutnat nepasterovaný Svijanský Máz,“ řekl dále Petr Menšík.

Plechovky s nepasterovaným pivem mají stejnou dobu trvanlivosti jako dosud vyráběné pasterované plechovkové pivo, tedy šest měsíců. „Nevyžadují přísnější skladovací podmínky než běžné plechovky. Tak vysoce kvalitní výrobek jako české pivo si však v obou případech – ať už s pasterací nebo bez ní – zaslouží co nejlepší zacházení a ideální podmínky při skladování. Jen tak je možné v plném rozsahu zachovat jeho unikátní senzorické vlastnosti,“ doplnil Petr Menšík.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!