logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Hotelový textil: Klasika s nádechem budoucnosti

6. března 2018
Hotely 0
1047
Hotelový textil: Klasika s nádechem budoucnosti

Textilie v ubytovacích zařízeních v poslední době neprošly žádnou zásadně velkou revolucí. Hoteliéři volí zejména konzervativní barvy a klasické provedení. Jejich vlastnosti ale posouvají nové technologie.

Snad ani nemusíme psát, že na rozdíl od textilu v domácnosti musí být ten v hotelu odolnější ohledně četnosti praní i odolnosti. „Hotelový textil prochází údržbou (praní, žehlení, mandlování) několikrát za týden. Na rozdíl od něj textil (převážně lůžkoviny) u nás doma pereme maximálně jednou za dva týdny. U hotelového textilu jsou nejvíce prané lůžkoviny a froté program,“ vysvětluje Josef Handrejch, majitel společnosti Kvalitex – bytový textil.

 

Vyhrává klasika, mění se materiály

„Materiál musí vydržet 150–200 cyklů praní v profesionálních prádelnách, kde je proces čištění agresivnější než v domácí pračce. U domácího textilu tak vysoké nároky na výdrž počtu cyklů praní nejsou,“ dodává Dušan Lichý, jednatel společnosti Olzatex. I proto hoteliéři volí textil, který je na takovou četnou údržbu nejlepší. Možná proto ve většině hotelů najdete bílé ložní povlečení, které je pro údržbu tou nejlepší volbou. V domácnosti také rádi využíváme ložní povlečení na zip, v hotelech se i díky rychlému navlékání využívá nejčastěji kapsa.

Ve většině ubytovacích kapacit najdeme ložní prádlo bavlněné, stále častěji je ale vidět také materiály s příměsí polyesteru. „Nejčastěji dodávanou kombinací je 80/20 (80 % bavlny, 20 % polyesteru), která posouvá materiál z hlediska trvanlivosti na novou úroveň. Polyester je pevnější, ve srovnání s bavlnou se méně krčí a je snazší na údržbu. Tak jako u každé tkaniny existují kvalitní a méně kvalitní materiály, i v tomto případě je potřeba dbát zvýšené opatrnosti a před nákupem otestovat prádlo v prádelně. U nekvalitních tkanin se může stát, že se polyester po vyprání zbarví do žluta a chytne barevný nádech,“ upozorňuje Milan Schmidt ml., jednatel společnosti TefiTex.

Obecně platí: při výběru materiálu, který prodejce označuje jako revoluční, buďte opatrnější. Podle Josefa Handrejcha jsou mnohé z nich spíše marketingovým tahem než sázkou na jistotu. „Největší inovací je stálé zjemňování lůžkovin a textilních materiálů. Oproti dřívějším dobám došlo k zjemnění přízí, které jsou v porovnání až o třetinu jemnější (tenčí) než dříve, ale zároveň je daleko více nití v dostavě tkaniny. Tato skutečnost zajišťuje tkanině vysokou pevnost a stálost, ale hlavně jsou materiály velmi příjemné na omak.“

Více si přečtete v nové Horece!

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!