logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Zájem o stravenky roste v malých firmách

22. února 2018
Restaurace 0
1048
Zájem o stravenky roste v malých firmách

Zájem malých firem o zajištění pravidelného stravování pro zaměstnance v posledních letech výrazně roste. Více než čtvrtina malých podniků (26 procent) do 50 pracovníků totiž pořídila stravenky v posledních třech letech. U velkých firem se stovkami či tisícovkami pracovníků pak přibylo 12 procent nových odběratelů stravenek. Vyplývá to z průzkumu PPM Factum pro společnost Edenred, která je největším světovým poskytovatelem benefitů.

 

V malých firmách do padesáti zaměstnanců nyní celkem dostává stravenky sedm z deseti zaměstnanců (69 %), zatímco ve velkých firmách se stovkami pracovníků je to plných 95 procent. Tento, na první pohled, výrazný rozdíl, byl ale ještě před několika lety podstatně větší.

 

„Malých firem se stravenkami přibývá výrazně rychleji, a to zejména v posledních měsících. Tím hlavním důvodem je situace na pracovním trhu. Malé podniky nabízejí stravenky zaměstnancům proto, aby byli konkurenceschopné s většími firmami a institucemi, které mají propracovanou politiku firemních benefitů. I malí zaměstnavatelé si navíc začínají uvědomovat, že zajištění kvalitního stravování má také vliv na pracovní výkony jejich zaměstnanců,“ uvádí Martin Bulíř, generální ředitel Edenredu. V letošním roce chce stravenky podle průzkumu zavést dalších cca 7 procent malých firem, které je dosud nemají.

 

Naproti tomu o další zaměstnanecké benefity zatím menší podniky v porovnání s velkými takový zájem nejeví. Například příspěvek na kulturu nyní poskytuje čtvrtina malých firem v porovnání s 46 procenty velkých. Zavést je nyní plánuje jen necelá dvě procenta z nich. Podobná je situace i u příspěvku na sport, který nyní zaměstnancům dává 23 procent malých společností v porovnání s 47 procenty velkých.

 

Jaký je důvod? Malé firmy se obávají, že s rozšířením benefitů jim přibyde administrativa. Tato obava ale nemusí být opodstatněná. Propracovaná moderní řešení benefitů totiž administrativní náročnost snižují na minimum.

 

„Společnost Edenred přináší malým firmám maximálně jednoduché koncepty, aby benefity zaměstnancům pořídili. Firmám, které zavedou naše elektronické řešení v podobě stravenkové platební karty Ticket Restaurant® či Edenred Benefits pro volnočasové benefity, tak díky online objednávání a dobíjení karet odpadá jakákoli administrativa s rozdělováním poukázek. Držitelé karet získávají možnost platit přesnou částku, odpovídající výši útraty a díky mobilní aplikaci mají stále přehled o výši zůstatku či čerpání prostředků na kartách. Další výhodou je široká akceptační síť, která čítá na 57 000 partnerských provozoven,“ říká Martin Bulíř.

 

Počet malých firem, které v posledních třech letech pořídily zaměstnancům stravenky, rychle roste

 

 

 

Poskytované benefity, data v %

 

 

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!