logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Barman by měl být dobrý psycholog

6. února 2018
Bary 0
2646
Barman by měl být dobrý psycholog

Jakuba Vinše potkáte v pražském Bugsy’s baru a také republikou šíří rumovou osvětu. My jsme ho pro vás vyzpovídali.

Proč jste barmanem?
Obor barmanství mě hodně zaujal po absolvování prvního barmanského kurzu na střední hotelové škole. Tehdy jsem si řekl, že by bylo fajn stát se barmanem. V současné době pracuji nejen jako barman, ale jsem také ambasadorem rumu Havana Club.

Kdo vás toho nejvíce naučil a co to bylo?
Hodně mi do života barmanství dala první pracovní zkušenost v koktejlovém baru na Kladně, pod vedením Zdeňka Doubka a barmanů Jury a Igora. Nejvíce jsem se toho však naučil při práci v pražském Bugsy‘s baru.

Kdo je váš barmanský vzor?
Tato otázka je těžká. Konkrétní barmanský vzor nemám. Obdivuji každého barmana, který v tomto oboru něco dokázal.

Jak vnímáte drink long island Iced Tea?
Ze své zkušenosti mohu říct, že tento drink je oblíbený u mladých lidí, kteří chtějí být za krátkou dobu v podnapilém stavu  Nedivím se, že někteří barmani ho nechtějí připravovat. Cílem koktejlu není hosty opít, ale mít z něho příjemný zážitek po celý večer.

Jak pracujete s českými hosty, stále jich mnoho preferuje pivo u televize než večer v baru a s koktejlem…
Jako ambasador projíždím celou republiku a vím, že preference českých hostů závisí i na velikosti města. Ve větším městě si lidé rádi dají i koktejly, oproti menším městům zůstávají spíš u toho piva a destilátů. Já osobně se snažím s lidmi na baru pracovat trochu jako psycholog. Povídám si s nimi, zjišťuji jejich chutě a preference. Mnohdy se stane, že i pivař ochutná kvalitní koktejl.


Barman není pingl, chápou to již lidé i u nás? Zvýšila se podle vás prestiž tohoto povolání?
Prestiž povolání barmana se určitě zvýšila. Je však pravda, že jsou hosté, kteří pojem „pingl“ neomaleně používají.

Jaký je váš nejoblíbenější bar?
Oblíbených barů mám více, ale vždy si vybírám podle aktuální nálady. Mohu však říci, že nejraději mám pražský Bugsy’s bar, ve kterém pořád působím za barem.


Jaký je váš nejoblíbenější koktejl?
Když jsem začínal s prací barmana, tak jsem měl rád drinky jako je Cuba libre, Mojito. Ale nyní si s chutí objednám klasické Daiquiri a v létě osvěžující Collins. Jako host nejsem moc náročný, spíše si jdu užít atmosféru baru.


Barman musí mít spoustu znalostí, je tak i trochu psychologem, jaká školení máte za sebou?
Barmanských kurzů mám za sebou více, ale psychologické školení zatím žádné. Správnou komunikaci s hostem musí barman získat praxí.


Jaký nejspeciálnější drink jste pro hosta namíchali, jakým požadavkem vás zaskočil?
Kdybych se u této otázky rozepsal, tak by celá stránka nestačila. Ale vždy jsou pro mě nepochopitelné objednávky Mojito bez ledu a host, který si objednává drink stylem „udělejte mi to, co mi bude chutnat.“

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!