logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Trendy pro rok 2018: Airbnb není nepřítel, ale inspirace!

20. prosince 2017
Hotely 0
1617
Trendy pro rok 2018: Airbnb není nepřítel, ale inspirace!

„Portály sdíleného ubytování byly dosud hotely vnímány jako hrozba. Stejně tak ovšem mohou být motivací a důvodem k zamyšlení nad podnikáním, jemuž nekonkurují jen nižšími cenami. Hosté více než nedotknutelné soukromí ocení přátelský kontakt, individuální přístup, doporučení aktivit dle vlastních zkušeností a nezaměnitelný interiér. To všechno jsou přednosti, jimiž se mohou provozovatelé ubytovacích zařízení od internetové konkurence inspirovat,“ píše ve svém novém blogu Klara ze společnosti Pomáháme hoteliérům.

Samotné ubytování hosty neuspokojí

Servery poskytující dočasné pronájmy prostor svou nabídku rozšířily o tzv. zážitkový servis. Kromě ubytování na nich lze rezervovat i jedinečný program, který turisty zavede přímo do centra dění navštíveného města s ohledem na jejich zájmy. Místo rutinní obhlídky pamětihodností si připlatí za setkání s výjimečnými osobnosti či návštěvu prostor, o nichž turističtí průvodci mlčí. Co třeba exkurze do ateliéru známého malíře nebo degustace přímo v místní palírně? Každá známost může přinést oboustranně prospěšnou spolupráci.

Hotelový prostor netvoří pouze recepce a pokoje

Efektivnější využití užitné plochy ubytovacích zařízení nepředstavuje jen zvýšení počtů pokojů na úkor jejich velikosti. Pokud hosté touží po úniku z uzavřených prostor, hotel by měl disponovat společenskými prostory, kde může docházet k navazování nových kontaktů. Anonymita za uzamčenými dveřmi každému nevyhovuje. Buďte připraveni na družnější klientelu toužící po sdílení zážitků a zkušeností.

Nechte hotel vyprávět příběhy svých hostů

Klienti běžně netouží být obeznámeni o tom, kdo užíval pokoj před nimi. Co když to ale byla slavná celebrita? VIP osobnosti mohou v hotelu zanechat svou hvězdnou stopu. Do posilovny hosty naláká rotoped, na němž se potil slavný sportovec, v kavárně budou moci usednou ke stejnému stolu jako filmová hvězda.

air celeb

Nižší úroveň služeb s možností připlatit si za nadstandard

Cenová politika zohledňuje servis poskytovaný vedle samotného užití pokoje k noclehu. Při nižší platbě nemají hosté od pokojové služby zpravidla velká očekávání. Zároveň by však měli mít možnost připlatit si za zkvalitnění pobytu, ať už jde o donášku pokrmů a nápojů z restaurace či zprostředkování dopravy a kulturního programu.

Zpestřete interiéry uměním

Sterilní chodby jsou akceptovatelné v nemocnicích, nikoliv v místech, kde by se hosté měli cítit komfortně. Holé zdí vzbuzují dojem chladu a prázdnoty. Společné prostory i pokoje zútulní umělecká díla. A nemusí jít zrovna o originály starých mistrů. Spousta galerii se současným uměním uvítá příležitost vystavit svou produkci na frekventovaných místech.

Nasyťte hosty bez izolace od okolního světa

Útrata za stravování často převyšuje částku vydanou za samotné ubytování. Hosté raději vyrazí objevovat místní gastronomii, než by denně zasedli do hotelové restaurace s totožnou nabídkou. Nový model přivádí osvědčené menu přímo do ubytovacích zařízení. Vznikají veřejně přístupná místa, která navštěvují i místní lidé, aniž by museli projít přes hotelovou recepci.

Přiveďte k hostům přírodu

Pokojové rostliny nejsou vzhledem k jejich náročné údržbě a rizika výskytu plísní a alergenů v hotelových pokojích příliš časté. Designované interiéry se však bez živé přírody neobejdou. Rostliny jsou jako dekorace využívány především v koupelnách, kde jsou vhodné sukulenty, jimž svědčí vlhké prostředí, a zároveň nestrádají nedostatkem přirozeného světla.

air plants

Konec vstávání kvůli snídani

Ať už jde o pracovní povinnosti, či vlastní pohodlnost, stravování nikdy nevyužije celé osazenstvo ubytovacího zařízení. Nabídka poskytovaná v předem stanovených hodinách není pro mnohé hosty lákává. Stále častější je možnost občerstvit se v hotelovém lobby s nonstop provozem.

Umělá inteligence už nepatří jen do sci-fi románů

Wi-fi připojení odstartovalo vybavenost pokojů moderními technologiemi. Pokrok samozřejmě nejrychleji proniká do hotelů s kapacitou několika tisíc lůžek, pro něž má investice do inovací smysl. V Las Vegas už není vzácností hlasové ovládání osvětlení a pokojové teploty. Systém pohotově reagující na přání ubytovaných hostů zároveň z jejich preferencí vytváří databázi optimalizující hotelový provoz.

Univerzální pokojovou šeď rozzáří barvy

Pestrost interiérů je jednou z výhod platformy sdíleného ubytování. Hotelové pokoje se od sebe vizuálně takřka neliší, což může ovlivnit jejich případnou rezervaci. Udělejte každou místnost unikátem. Černé, bílé a šedé už odzvonilo. Budoucnost patří hravým barevným kombinacím. Ty napomáhají vytvářet specifickou identitu a poskytovatele ubytovacích služeb tak odliší od konkurence.

air barvy

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!