
Vánoční večírky plánuje 75 % firem a za zaměstnance průměrně utratí od 400 do 1000 korun. To je jenom jeden důvod, proč se na nadcházející sezonu večírků připravit. A tentokrát pořádně.
- Připravte speciální prosincové menu
Poslední měsíc v roku je plný slavnostních chvil. Lidé si chtějí posedět s kamarády v honosnějším duchu. Proč tedy v restauraci na celý prosinec nepřipravit speciální menu, v němž budou zahrnuty aperitiv, polévka, hlavní jídlo a dezert – samozřejmě vše za akční cenu?
- Dva za cenu jednoho
Ano, oblíbená akce, v prosinci má ale větší šanci! Lidé se setkávají častěji a ve větších skupinách, takže s sebou přivedou více přátel než obvykle.
- Tříchodový speciál
Sestavte z jídel v lístku speciální akci. Stojí nějaký předkrm 89 Kč, polévka 40 Kč a hlavní chod 129 Kč? Prodejte je za 230 korun místo 258. Nejlepší je vybrat několik takových kombinací, například možnost vybrat si ze tří předkrmů, tří polévek a tří hlavních jídel. Nezapomeňte speciál promovat jako velkou prázdninovou akci
.
- Vytvořte dárkové poukazy
Poukazy se staly velice oblíbenými vánočními dárky a vám prodlouží sezonu žní i na leden a únor. Při tvorbě dárkových poukazů je ale velice důležité jejich promo:
- Začněte včas
- Vytvořte POS materiály, umístěte je na viditelných místech v restauraci a připravte krásné honosné balení. Takové, které by pod stromečkem potěšilo i vás.
- Nezapomeňte na soutěž
- Velice populární jsou nyní tzv. giveaway soutěže. Nabídněte pět dárkových poukazů na sociálních sítích těm, kteří například nejrychleji odpovědí na otázku vztahující se k vaší restauraci. Pět poukazů sice rozdáte, ale zbytek soutěžících zjistí, že poukazy vůbec existují.
- Nabídněte víc
Pokud si zákazník koupí dva a více dárkových poukazů v hodnotě např. 1000 korun, nabídněte mu stovku navíc ke každé poukázce na váš účet.
- Vánoční akce
Pokuste se na každý adventní víkend vymyslet speciální akci. Například živou hudbu, tematické večeře, vánoční brunche. Zkrátka fantazii se meze nekladou.
- Najez se u nás v prosinci pětkrát – 6. jídlo máš zdarma
V prosinci lidé jedí v restauracích častěji než doma. Zkuste z tohoto zvyku vytěžit a získejte věrného zákazníka!
- Charita
Prosinec je také o dobrých skutcích. Věnujte nějaké to procento projektu, který vás chytil za srdce. Zorganizujte u vás v restauraci sbírku anebo benefiční večer.
- Zkuste vánoční večeři
Tento bod se bude týkat zejména velkých měst, ale až 8 % domácností chce trávit štědrovečerní večeři v restauraci. Zkuste odhadnout zájem a vyrukujte s touto nabídkou. Vánoční večeře domů? To by taky neměl být problém!
- Dekorace
Vše je o atmosféře, proto dekorujte, dekorujte a dekorujte!
- Oblečte personál do červeného
- Nezapomeňte na vánoční stromeček
- Oblečte manažera za Mikuláše
- Připravte si vánoční pozdravy pro hosty zdarma (samozřejmě na nich nesmí chybět jméno vašeho podniku)
- Rozjeďte prodej cukroví
Přineste hostům po jídle malou ochutnávku i s nabídkou cukroví domů a objednávky se pohrnou.