
Jan Halíř z Hotel Solutions na kongresu HOREKA 112 mluvil o recenzích. My jsme na něj měli pár dodatečných otázek.
Někteří hoteliéři a restauratéři říkají, že už mnohokrát přemýšleli nad tím, že si účty na sociálních sítích zruší, protože jim tam recenze víc škodí, než slouží, například je tam pomlouvá konkurence. Jaký na to máte názor?
Je to asi jako ten klasický příměr se strkáním hlavy do písku. Ničemu tím nepomohou, naopak je potřeba být aktivní, reagovat, odpovídat a taky cíleně směřovat spokojené zákazníky na psaní recenzí, abyste spoluvytvářeli svou online tvář.
Je nějaké pravidlo, jak rozeznat falešnou recenzi?
Na Tripadvisoru. Facebooku, Googlu a některých dalších médiích mohou psát v podstatě i lidé, kteří uvás vůbec nebyli,což vnímám jako problém, ale nic s tím bohužel neuděláme. Ale obecně si myslím, že lidé nejsou hloupí, pokud vás chce konkurent poškodit a vy si myslíte, že jeho recenze je falešná, tak se ho klidně v reakci na recenzi zeptejte na detaily jeho pobytu. Mě se to samé stalo nedávno na našem firemním Facebooku a recenzentovi jsem tam přímo odpověděl, že si nejsem vědomý, že bychom jakkoliv přišli do styku, ale že budu rád když mě napíše… žádná reakce již nepřišla.
Sám jste na kongresu mluvil o kauze Podolka, co nás tato kauza naučila?
Měla by nás hlavně naučit to, že nestačí sedět na zadku, ale je třeba aktivně budovat svoje publikum na sociálních sítích i recenzních portálech. A když se takovýhle průšvih stane, tak požádat své věrné klienty, aby Vám pomohli.
A ještě takový malý dodatek na závěr, jestli chcete, aby recepční, číšníci a další liniový pracovníci pořádně pracovali s recenzemi, tak je vtáhněte do děje, nechte je pomáhat s utvářením obsahu a také je odměňte za dobré recenze a to nejen dobrým slovem.