
Nedostatek personálu pociťujeme snad všichni, i proto se čím dál tím více mluví, jak pracovat se současným, abyste si ho udrželi. Věra Hrazdírová, HR manažerka, pentahotel Prague o této tématice mluvila na kongresu HOREKA 112 a přináší vám par tipů.
Jak by měl pracovat majitel malého hotelu či restaurace se zaměstnanci?
Určitě je potřeba je dobře zaškolit. Vysvětlit jim, co je jejich náplní práce a pak je i kontrolovat, jestli vše pochopili a dělají, jak se má.
Hlubší rozhovory se zaměstnanci o tom, jak se cítí, co se jim líbí, co se jim povedlo a co ne, vést alespoň jednou do měsíce.
Také je fajn jim přidat víc práce, ne ve smyslu, že jim teď naložíte, ale že jim dáte větší zodpovědnost.
Jste zastáncem spíše pozitivní, anebo negativní motivace?
Určitě bych nešla formou trestů ve stylu: „Neudělal jsi tohle, uděláš tohle.“ Jde tady spíše o důslednost, pokud něco neudělá dobře, dejte mu to opravit. Pokud něco nedokončí, trvejte na tom, ať to dokončí.
To zní jako výchova dítěte.
Ano je to tak, je to o důslednosti. Pokud budete za své zaměstnance vždy něco dodělávat a předělávat, tak si na to brzy zvyknou a nebudou dělat nikdy nic pořádně.
PODÍVEJTE SE NA FOTOGALERII Z KONGRESU
[Best_Wordpress_Gallery id=“18″ gal_title=“16. kongres HOREKA 112″]