logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Tomáš Blabla: Byznys stojí a padá s lidmi

19. září 2017
Zpravodajství 0
3082
Tomáš Blabla: Byznys stojí a padá s lidmi

Hoteliér roku 2014 a generální ředitel Resortu Valachy je příkladem úspěšného hoteliéra. Služby neprodává pod cenu a jeho práce s personálem nese prvky Baťova přístupu. Když mluví o tom, co v Resortu udělal, tak pouze v plurálu, protože ví, že za vším stojí tím lidé a ne jenom generální ředitel. Přinášíme vám část rozhovoru, celý si můžete přečíst v novém vydání Horeky již za týden!

 

Když mluvím s hoteliéry z Prahy, stále říkají, že se ceny zatím nedostaly na úroveň roku 2008 a snad se ani nedostanou. Vy jste první, který otevřeně mluví o zvyšování cen.

Je to dáno tím místem. Kdybychom byli v Praze, jedeme na ceny, přes zprostředkovatele. Tady například s bookingem spolupracujeme jenom u hotelu Galik, který je pro méně náročnou klientelu, ale pro Horal a Lanternu booking vůbec nepotřebujeme.

Máme vlastní rezervační oddělení, máme lidi, kteří se starají pouze o korporátní klientelu. Tato strategie nám dlouhodobě vychází. Ano, možná je to dražší, ale na to, aby se k vám klienti vraceli, musíte vybudovat vztah, a ten přes booking nevybudujete.

Zaměřujete se tedy na českou a slovenskou klientelu a korporát?
Ano. Často k nám host přijede na firemní akci a pak se vrací s rodinou. Vracející se hosty odměňujeme například upgradem pokoje, kdy jim poskytneme nadstandard za cenu standardu. K příležitostným zvýhodněným cenovým pobídkám využíváme vlastní web a newsletter, velmi dobře nám v tomto směru funguje i Facebook. Německá, rakouská a polská klientela je pro nás těžce uchopitelná a získat ji by bylo velice drahé. Museli bychom se zaměřit na agentury, PR výstupy a tak dále.

Vracející se hosté se ale chtějí bavit, proto jdeme cestou akcí. Například pořádáme Valachy Tour, což je série pěti závodů pro dospělé i děti, daří se nám je zpestřovat návštěvou známých sportovních osobností včetně olympioniků, což je pro řadu lidí zajímavou příležitostí srovnat si s nimi čas. Za rok je navštíví přes 3500 lidí a s tím jde ruku v ruce doprovod závodníků. Také pořádáme Karlovský gastrofestival, který jen loni přilákal 41 tisíc návštěvníků, akce pro rodiny s dětmi, tematické akce pro gurmány a nejnověji Týden kultury na Valašsku, charitativní divadelní festival pod cirkusovým šapitó na závěr prázdnin.

Kromě akcí máte napříč Karlovicemi i atrakce, namátkově Park Razulák, Kulíškova naučná stezka, půjčovna segwayů a elektrokol, golfové hřiště, v zimě Ski areál Razula… Oklikou se do Resortu Valachy dostane snad každý návštěvník Velkých Karlovic. Kde čerpáte inspiraci?
Zčásti se inspirujeme v top zahraničních destinacích, například v Rakousku, ale i Turecku či Itálii. Například Turecko má skvělé nápady pro práci s dětmi. V hotelnictví jsou typy národů, které to zkrátka umějí, mají to v krvi. Čím víc na sever, tím je to odtažitější. Valašsko je někde na pomezí, Valaši nejsou zrozeni pro servis a trvá to všechno déle, než se to sladí. I proto jsme hodně přemýšleli, jak služby zdomácnit a přizpůsobit valašské nátuře. Nechtěli jsme standard s 360 body, které se musí dodržovat s dohledem supervizora. Jsme tu pro hosty, kteří jsou otráveni z velkých korporátních hotelů a chtějí zažít přívětivý domácí přístup, a to souvisí s emocemi a náladou zaměstnanců, kteří, když to necítí, tak to v životě nepředají.

Vy sám jste ze Zlína, to, jak jste mluvil, jak se to v Resortu vyvíjelo – není to inspirováno Baťovým přístupem?

Ano, firma hodně pracuje s prvky batismu a ve Zlíně je pořád vidět. Je to zajímavé město s filozofií: žijte slušně, pracujte, neflámujte a pokud možno peníze utrácejte v našich podnicích. Tady nikdo nepřijde na schůzku o pět minut později, naopak je na místě o pět minut dřív.

Tomáš Blabla vystoupí také na kongresu HOREKA112, kde promluví o baby friendly hotelech.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!