
Zdá se, že prodávat napřímo je dnes snem každého hoteliéra. Sítí, které rezervace hotelů ale nabízejí, je čím dál více a také se snaží odstranit jakékoliv další zprostředkovatele.
Hoteliéry milovaný a zároveň nenáviděný Booking oficiálně spustil přes svou platformu také pronájem bytů. Pro hotelový byznys je to další jiskra do ohně. Pohostinství totiž dlouhodobě bojuje proti Aribnb, kde majitelé nabízených nemovitostí ke krátkodobému pronájmu nepodléhají tak přísným podmínkám jako samotní hoteliéři, o neodvádění daní nemluvě. Nyní Booking, který sice hotelu prodává volné pokoje, bude nabízet stejnou službu jako Airbnb. Tudíž si zákazník na jenom webu může prohlížet, jak hotely, tak i byty!
TripAdvisor, který zpočátku sloužil, jako dobrý rádce pro turisty se nenápadně proměnil v jeden velký rezervační systém, stal se metasearchovou webou stránkou, kde si můžete vyhledat nejenom hotel, podívat se na jeho recenze, ale si ho i přímo přes TripAdvisor zarezervovat.
A ještě jeden oblíbenec – Slevomat. Ten chce předstihnout v rezervaci domácích pobytů Booking.com. Kdysi si zákazník koupil voucher a pak si termín rezervoval přímo u hoteliéra. Nyní tento krok odpadá, udělá tak přímo přes Slevomat.
Každá z těchto platforem se snaží vyhnout jakémukoliv kontaktu navíc mezi klientem a hotelem. A co zůstává vám? Určitě není moudré se spolupráci s nimi striktně vyhýbat, uvědomte si ale svoji cenu a nabízejte metasearchovým stránkám pouze ty kapacity, které sami neprodáte. Nejmoudřejším krokem je mít vlastní rezervační systém, na který se hosté z těchto platforem prokliknou, vznikne tak přímá rezervace. Metasearchovým stránkám bude platit jen za proklik.