
Povedlo se vám někdy poslat hromadný mail, s tím, že příjemci navzájem viděli, komu jste ho poslali, tudíž jste nechtěně zveřejnili kontakty zákazníka? Od příštího května bud ochrana osobních údajů General Data Protection Regulation neboli GDPR pod přísnou kontrolou a takové klopýtnutí, by vás mohlo zruinovat.
V pondělí se to například stalo i velkému kavárenskému řetězci Costa Coffee.
GDPR je nový právní rámec ochrany osobních údajů v evropském prostoru , který chce co nejvíce hýjaut práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. GDPR se týká všech firem a institucí, ale i jednotlivců a online služeb, které zpracovávají data uživatelů. Tudíž i hotelů a restaurací.
GDPR znamená i astronomické pokuty při porušení legislativy.
Nařízení nově zavádí princip tzv. zodpovědnosti, který spočívá v povinnosti správců a zpracovatelů údajů bez ohledu na jejich velikost nebo počet zaměstnanců zavéschnická, organizační a procesní opatření za účelem prokázání souladu s principy GDPR. Více se například o tématu dočtete ZDE. My se tomuto tématu budeme zevrubně věnovat na kongresu HOREKA 112, který proběhne 10. října v Olomouci.