logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

V oblíbenosti piv stále vedou desítky

20. června 2017
Zpravodajství 0
1466
V oblíbenosti piv stále vedou desítky

Výčepní piva jsou u českých pivařů stále nejoblíbenější kategorií. Pokud průměrný Čech vypije 143 litrů piva za rok, připadá na desítku téměř 68,5 litru. Výčepní piva přitom ve výstavu českých pivovarů tvoří méně než polovinu.

Se začínajícím létem startuje i období, kdy se vypije nejvíce piva – nehledě na to, zda jde o stále populárnější piva ochucená, nealko piva oblíbená u cyklistů a sportovců nebo o stále nejoblíbenější desítky. V období od dubna do září se vypije až o třetinu více desítky oproti zbytku roku.

Podle informací Českého svazu pivovarů a sladoven tuzemské pivovary uvařily v roce 2016 celkem 20,5 milionu hektolitrů piva. Z toho téměř 48 % připadá na výčepní piva. Oblíbené desítky se tak u nás loni uvařilo téměř deset milionů hektolitrů.

Nejvíce piva se vypilo v Praze a na severní Moravě

Nejvíc výčepního piva v loňském roce vypili lidé v hospodách a restauracích v Praze a na severní Moravě. Na celkové konzumaci desítky v oblasti gastronomie se severní Morava podílela 19 % a Praha 18 % (zdroj Dataservis).

Málokdo ovšem ví, že desítka vařená klasickým dvourmutovým postupem, jak ji známe dnes, slaví letos 140. narozeniny. Pivo, které se stalo vzorem pro celou kategorii, uvařil ve Smíchovském pivovaru v roce 1877 sládek Michael Trnka.

„V dnešní době narůstá obliba ležáků, různých speciálů, apod. a my jsme velice rádi, že značka Staropramen má v tomto ohledu co nabídnout. Na druhou stranu nezapomínáme ani na desítku, která je neodmyslitelnou součástí naší DNA a v portfoliu má své nezastupitelné místo. Letos navíc slaví významné výročí a nás napadlo, nadělit jí staronový název i design. Milovníci čepovaného piva se v červenci mohou těšit na limitovanou várku Smíchova Nefiltrovaného,” říká o legendární smíchovské desítce Petra Chovancová, Senior Brand manažerka značky Staropramen.

Český pivař sáhne po desítce stále nejčastěji, ve spotřebě ji ale dohnaly ležáky

Výčepní pivo zůstává i nadále mezi Čechy nejoblíbenějším. Podle výzkumu GfK (Brand Health Tracking) uvádí až polovina tuzemských pivařů, že si desítku dají minimálně jednou týdně, zatímco u jedenáctky a dvanáctky je četnost nižší (alespoň jednou týdně si jedenáctku či dvanáctku podle průzkumu dopřeje zhruba 35 % českých pijáků piva).

Dřívější dominance výčepních piv na českém trhu přitom v posledních letech klesá a v současnosti je spotřeba desítek srovnatelná s ležáky. Zatímco ještě v roce 2007 zvolili čeští pivaři v 64 % případů výčepní pivo a pouze v 33 % ležáky, v loňském roce už na výčepní piva připadalo 47,9 % celkové spotřeby, na ležáky pak 46,7 %. Zbytek – lehce přes 5 % – připadá na různé pivní mixy, speciály a piva nealkoholická.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!