
V ČR stoupá podíl žen, které pijí pivo. „Naše průzkumy nám říkají, že české ženy se chtějí setkávat s přáteli a známými, mají chuť se bavit. Proto nepřekvapí, že i ženy si čím dál častěji dopřávají pivo,“ potvrzuje Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven. Trendem podle ní je, že ubývá žen, které sedí doma a nechodí vůbec nikam.
Nejvyšší počet konzumentek je mezi ženami středního věku
Jsme národem pivařů, to je neoddiskutovatelný fakt. Nedávný průzkum CVVM potvrdil, že pivo se těší oblibě nejen u mužů, ale čím dál více si na něm pochutnávají i ženy. V ČR pije zlatavý mok alespoň občas 57 % žen. Spotřeba piva se v uplynulých dvanácti letech zvyšovala ve všech věkových skupinách žen, v posledních třech letech nejvíce v té nejmladší kategorii, 18 – 29 let. Nejvyšší počet konzumentek piva je pak mezi ženami ve středním věku.
V průměru ženy vypijí dva půllitry piva
Při konzumaci piva rovněž platí známé pořekadlo ‚méně je více‘. „Ženám se doporučují maximálně dvě třetinky piva denně. Při tomto množství a zdravém životním stylu se není třeba obávat ani pivního bříška,“ říká Martina Ferencová a doplňuje: „Pivo je tradičním českým nápojem, který se hodí nejenom k různým pokrmům, ale zpříjemní i setkávání s přáteli či rodinou.“
Z dat Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského vyplývá, že české ženy si nacházejí cestu i ke specificky hořké chuti klasického ležáku. Češky, zejména nad padesát let preferují tradiční hořká piva, dokonce více než čeští muži. Ženy si zlatavý mok dopřávají dvakrát týdně a v průměru vypijí za týden dva půllitry piva. Při výběru piva dají hlavně na jeho chuť a preferují i své značky.
Restaurace, oblíbené místo českých žen
Do svého oblíbeného podniku české ženy zajdou v průměru třikrát měsíčně. Za svůj nejoblíbenější podnik ženy nejčastěji uvádějí restaurace. „Trendem je také skutečnost, že mezi českými ženami je stále méně těch, které takzvaně nechodí nikam. Ani do kaváren, ani do restaurací nebo pivnic. Což je dobrá zpráva a ukazuje na to, že české ženy jsou emancipovanější,“ říká Martina Ferencová. Statistiky ukazují, že se to týká hlavně žen nad 45 let. Což potvrzuje i průzkum CVVM, podle kterého za posledních dvanáct let ubylo o více než deset procent žen, které na otázku, jak často si zajdou na pivo nebo jiný alkoholický nápoj, odpovídají, že nikam.
(Zdroj: ČSPS)
O ČSPS:
Český svaz pivovarů a sladoven sdružuje pivovary, sladovny a další instituce, které se přímo či nepřímo podílejí na výrobě piva v ČR. Svaz navazuje na dlouhou tradici, jejíž počátky spadají do druhé poloviny 19. století. V té době jsou na našem území zakládány první profesní pivovarské a sladařské organizace. Současná podoba svazu pochází z roku 1991, kdy se podařilo profesní organizaci pivovarníků a sladovníků obnovit. Svaz sdružuje 26 pivovarských společností, 7 sladoven a 20 přispívajících členů. Mezi přispívajícími členy jsou chmelaři, výrobci pivního skla, etiket, technologických a technických zařízení pro pivovarský sektor, vzdělávací instituce atd. Hlavním cílem svazu je prosazování a obhajování práv a společných zájmů svých členů. Podporuje rozvoj aktivit, které přispívají k řádnému provozování předmětu činnosti členů, zajišťuje kontakty s legislativními orgány a příslušnými orgány státní správy. Svaz zastupuje zájmy svých členů i na mezinárodním poli v pivovarských a sladařských institucích a organizacích. Další informace naleznete na webových stránkách www.ceske-pivo.cz