
Sociální média jsou v našem byznysu důležitá, to je všeobecně známo. Nyní to potvrdil i průzkum, překvapil ale zjištěním, že lidé v zralém věku se také zajímají o život restaurace ve virtuálním světě. Doposud se předpokládalo, že i zde vévodí mladší generace.
Více než polovina večeřících zákazníků si svůj podnik vyhledá před jeho návštěvou na sociálních sítích. Podle průzkumu společnosti HGEM se jedná konkrétně o 66 % hostů. Z nich 30 % vyhledává informace o jídelním lístku a 22 % se pídí po recenzích.
Většinou jsou sociální média spojována s mladými lidmi, průzkum ale ukázal, že 53 % lidí ve věku 56 – 65 let se na profily restaurací na různých sociálních sítích podívá také. Zajímali je zejména nabídky, akce a obsah na sítích. Nejvíce je zaujali fotografie, akce a soutěže. Nejpoužívanější platformou se pro ně ukázal být Facebook. 64 % lidí jej označilo jako za hlavní kanál, pomocí něhož restauraci předem podrobili prověrce.