logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Personální krize: Lidé na domluvený pohovor vůbec nedorazí

29. května 2017
Rozhovory 0
3713
Personální krize: Lidé na domluvený pohovor vůbec nedorazí

Nedostatek lidí byl hlavním tématem kongresu HOREKA 112. Promluvil na něm i Vladimír Novák, ředitel, Aquapalace Hotel Prague. Přečtěte si, jak se zaměstnanci pracují v největším aquacentru v České republice.

Jaká je personální situace v Aquapalace Praha?
Hotel zaměstnává 70 lidí na hlavní pracovní poměr, přilehlý aquapark dalších 120 zaměstnanců. Personál nabíráme neustále a jistě největší benefit, který máme pro zaměstnance je využití našeho aquaparku či fitness centra pro sebe a rodinu.
Fluktuace je u nás přibližně 25 – 30%, přičemž největší je na pozici číšníků. V létě navíc potřebujeme 25 brigádníků denně, abychom pokryli návštěvnost Aquaparku.
Situace na trhu práce mi hodně připomíná rok 2007 v centru Prahy, kdy jsme měli vyvěšený inzerát půl roku, přišel jeden uchazeč a museli jsme ho vzít a dát mu peníze, které jste předtím nikomu nikdy nedali.
Fungujeme  osmým rokem a těší mě, že mohu říct, že cca 50 zaměstnanců ze 70 je tady déle než 1,5 roku a máme i několik zaměstnanců, kteří jsou s námi déle než pět let.

V dnešní době si tedy musíte zaměstnance hýčkat. Jedním ze způsobu jsou benefity a motivace vzděláváním. Jak tedy se zaměstnanci pracujete?
Poslední dva roky máme krásné sezony, tak jsme to mírně zanedbali. Uspořádali jsme vzdělávací akademii pro vedoucí středisek, jednalo se o manažerskou akademii a přizvali jsme k nim i vedoucí číšníky a pokojské, aby pochopili, jak systém funguje a proč musí některé kroky dělat.
Jazyky jsou u nás alfou a omegou. V hotelu se nejvíce využívá němčina, jelikož jsou u nás německy hovořící hosté nejpočetnější skupinou. Bohužel znalost cizích jazyků absolventů je velmi slabá.
Průběžně využíváme kurzy Asociace hotelů a restaurací a probíhají i malé proškolovací akce, například na Excel/Fidelio. Také se nevyhýbáme akcím, kdy do školení zapojíme naše dodavatele.

 
Máte nějaké tipy, jak předem zjistit, že uchazeč nebude to pravé ořechové pro vás? Například někteří restauratéři odmítají číšníky, kteří pracovali jenom na Staroměstkém náměstí, protože mají pocit, že je ani tak nezajímá práce než dýška.
Nám se opravdu osvědčil nábor z doporučení a také naši HR zaměstnanci čtou Annonce a volají číšníkům a nabízejí jim pozice. Častokrát uchazeči dostávají i dvě, tři nabídky od různých zaměstnavatelů a rozhodují se.
Bohužel se častokrát stává, že lidé na domluvený pohovor vůbec nedorazí, i proto třeba brigádníky zveme na jeden termín a pohovory se dělají najednou.
Pro mladé lidi e-mail není hlavní komunikační kanál a velmi dobře fungují na sociálních sítích. V loňském roce jsem zařizoval i ubytování pro letní brigádníky, abych je k nám dostal. Na druhou stranu ale není také dobrá cesta držet zaměstnance zuby nehty. Z vlastní zkušenosti vím, že třeba číšníka může dělat „skoro“ každý.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!