
Mezinárodní kongresová asociace ICCA zveřejnila žebříček nejlepších světových kongresových destinací. Praha si drží skvělé jedenácté místo.
Výsledky statistického průzkumu, který The International Congress and Conference Association dělá každoročně už od roku 1963, byly očekávány s napětím. ICCA, která sdružuje profesionály z kongresového průmyslu a jejímiž členy jsou přední kongresové destinace, hotely, dopravci i pořádající organizace a působí jako komunitní a vzdělávací platforma, je v oboru autoritou.
„Jedenácté místo ve světovém žebříčku ICCA není špatné. Naopak. Když vezmeme v úvahu sílící konkurenci a zvyšující se podíl silných asijských destinací na trhu, musím uznat, že si Praha nevede špatně. V evropském srovnání skončila na devátém místě. Naše ambice jsou ale vyšší. Chceme Prahu, společně s našimi partnery jako jsou Prague Convention Bureau a profesionální organizátoři eventů, posunoutmezi pět top pozic,“ říká obchodní a marketingová ředitelka Kongresového centra Praha Lenka Žlebková.
KCP cílí výš
Vysoké ambice KCP nestojí na vodě, ale nové vedení jim staví pevný základ. „Sledujeme trendy v kongresovém průmyslu a snažíme se nejen držet krok, ale být pár délek vepředu. Kongresové centrum čeká rozšíření, těšíme se na vítězný návrh architektonicko-urbanistické soutěže na přístavbu nové výstavní haly a úpravu okolí. Investujeme do technologií, které zpříjemní práci organizátorům kongresů a konferencí a pozvednou úroveň akcí na vyšší úroveň. Jen do AV techniky jsme teď investovali 15,5 milionů korun a další 15 milionů Kč jde do digitálního navigačního systému. Více než 2,5 milionu Kč bude stát mobilní technika do celé budovy,“ dodává generální ředitel KCP Roman Ray Straub.
Trendy kongresového byznysu
Podle průzkumů se kongresová turistika ubírá směrem digitalizace a plně se přizpůsobuje tzv. generaci Y, lidem narozeným mezi lety 1980 a 2000, kteří se bez internetu, chytrých telefonů, aplikací a rychlých řešení na denní bázi neobejdou. „Vše bereme v úvahu a tímto směrem KCP měníme. Vybíráme dodavatele nejlepších technologií a vítáme novinky, které zpříjemní návštěvníkům kongresu nebo konference pobyt. Ať už jsou to řešení, která umožní dostávat informace o programu, či jeho změnách, nebo registrační systémy pro rychlou registraci online. Vše musí být snadné, rychlé, efektní a zábavné. Zaznamenáváme, že délka kongresových akcí se zkracuje a my chceme nabídnout našim klientům, aby i v kratším čase dokázali zorganizovat kvalitní event, jehož samotný průběh by byl pro delegáty zážitkem,“ pokračuje Lenka Žlebková.
Vyplatí se investovat?
„Kongresové centrum Praha odvádí do státního a veřejných rozpočtů ročně řádově 400 milionů ročně ze standardních akcí, které jsou zde pořádané. Za standardní akce jsou považované ty, které trvají v průměru dva dny a mají návštěvnost 450 účastníků. Z nenahraditelných akcí, tedy těch, které trvají v průměru 4,3 dny, navštíví je 1 900 zúčastněných a z organizačního hlediska mohou být konány pouze v KCP, jde do rozpočtů řádově 300 milionů korun. Navíc z průzkumů, které provádí již zmíněná ICCA, je patrné, že počet akcí se každé desetiletí znásobuje. Z výše zmíněného je zřejmé, že investovat do budovy, která je velmi dobře řešená, situovaná na vynikajícím místě s výbornou dopravní dostupností, má smysl,“ uzavírá generální ředitel Roman Ray Straub.