logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Pět pracovních rad do začátku kariéry

22. května 2017
Lidské zdroje 0
1760
Pět pracovních rad do začátku kariéry

Během pracovní praxe získáváme značné množství nedocenitelných zkušeností. Pokud bychom však tyto znalosti měli již na začátku naší kariéry, možná by se vyvíjela jiným směrem nebo jinou rychlostí.

Počátek pracovní kariéry je neustávající křivka učení za současného výrazného tlaku na kariérní postup. Ladislav Kučera, ředitel personálně poradenské společnosti Hays se proto dělí o ty nejcennější zkušenosti, které během své profesní kariéry získal.

Zkušenost č. 1: Největší křiklouni nemusí být vždy vyslyšeni
Vyčnívat mezi kolegy, kteří jsou stejně jako vy na počátku kariéry, a udělat dojem není právě jednoduché. Ovšem vydat se cestou nejhlasitějšího člena týmu velkou hodnotu nepřidá. Je proto dobré neztrácet ze zřetele skutečnost, že k tomu, aby vás firma zaměstnala, musí mít nějaký důvod: vidí ve vás hodnoty a potenciál. Proto je vždy nejlepším řešením nesnažit se přitáhnout pozornost za každou cenu, nacházet své slabiny a snažit se je odstraňovat. To vám na oplátku zvedne sebevědomí.

Zkušenost č. 2: Klást otázky neznamená vypadat hloupě
Přihlásit se během interních jednání o slovo může zpočátku vyžadovat dost odvahy a je to pocit, který si zažije během své kariéry asi každý. Je však velice důležité si uvědomit, že ptát se, bez ohledu na to, jak triviální se taková otázka může zdát, není znakem slabosti. Chcete-li být úspěšní, musíte mít k dispozici veškeré dostupné informace. A to platí bez ohledu na postavení v hierarchii firmy. Během celé kariéry nebudete nikdy tak zkušení ani nebudete stát příliš vysoko na to, abyste se nemohli na něco zeptat.

Zkušenost č. 3: Sdílení zkušeností prospívá všem
Dělením se o nápady a informace přispíváte k rozvoji kultury společnosti i vašich znalostí. V kariéře ambiciózního zaměstnance však může nastat okamžik, kdy se informace může jevit jako nástroj moci. Pak dochází k tomu, že se dobré nápady nesdílejí, protože takový zaměstnanec se rozhodne si je nechat pro sebe. Ovšem bez sdílení znalostí a nejvhodnějších postupů není možné se učit a rozvíjet.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
LIDÍ JE MÁLO, CO S TÍM?

Zkušenost č. 4: Schopnost vést není vyhrazena jen dlouholetým zaměstnancům
Tzv. leadership je daleko více schopností než dovedností. Schopnost vést je vlastnost, která se v pracovní praxi projevuje velmi záhy a zaměstnance předurčuje uplatnit se jednou ve vedoucí pozici namísto toho, aby byl odkázán na to čekat, až se vedoucím stane z titulu počtu odpracovaných let. Být ve vedoucím postavení neznamená jen sedět v kanceláři a udělovat pokyny. Znamená to rozumět svým zaměstnancům i tomu, jak z nich dostat to nejlepší.

Zkušenost č. 5: Pracujte chytřeji, nikoli déle. To je to, co vašeho šéfa skutečně zaujme
Snadno mohou nastat situace, kdy je potřeba se do zaměstnání dostavit dříve než obvykle, nebo se naopak zdržet déle, například když je potřeba jednat se zahraničními klienty v jiném časovém pásmu, dotáhnout do konce významný projekt nebo dodržet prodejní závazky. Současně je však nutné neztrácet ze zřetele potřebu zachování rovnováhy pracovního a soukromého života a vyvarovat se situace, kdy člověk zůstává v práci déle výhradně s cílem udělat dojem na nadřízené. Naše letité zkušenosti v Hays nás přesvědčily o tom, že co skutečně na šéfa udělá dojem, je schopnost pracovat chytře a využít na maximum stanovenou pracovní dobu.

 

 

A konečně, nezapomínejte, že nejen ti služebně starší mohou mít vůdčí schopnosti. Naopak se zamyslete nad tím, jak je můžete projevit vy sami a posunout tak vlastní kariéru dál.“

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!