logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Lidí je málo – 0,3 člověka na pozici

15. května 2017
Rozhovory 0
3725
Lidí je málo  – 0,3 člověka na pozici

Na kongresu HOREKA 112 jsme se věnovali také personálním problémům v oboru. Sehnat kuchaře či číšníka je v těchto dnech výzvou, o kvalitním uchazeči nemluvě. Přinášíme vám proto rady a tipy Lenky Černé, výkonné ředitelky, Annonce.

Jaká je nabídka a poptávka pozic v pohostinství?
Situace na trhu práce v České republice je pro zaměstnance dobrá, ale pro zaměstnavatele špatná. Průměrně máme na našich stránkách 250 tisíc inzerátů, z toho je čtvrtina nabídek práce, z nichž je třetina nabídek práce z pohostinství (téměř  21 tisíc inzerátů). Bohužel tenhle stav nereflektují poptávky. To znamená, že na jedno nabízené pracovní místo připadá zhruba 0,3 uchazeče, a to se ještě nebavíme o kvalitě uchazečů.
Vnímáme neschopnost zaměstnavatelů, reflektovat to, že pro získání zaměstnance musí přehodnotit své podmínky. Setkáváme se s tím, že někteří neradi sdělují podmínky práce. V oboru gastronomie je to zejména neochota zveřejňovat platové podmínky či benefity.
Další věc, s níž se setkáváme, je nepoměr v nabízených úvazcích a poptávce po nich. V současné době tvoří přes 90 % nabídek práci na plný úvazek a jenom polovina uchazečů hledá práci na full time, přičemž třetina má zájem o částečný úvazek. Zaměstnavatel si nechce vzít dva lidi na poloviční úvazky pro jedno místo. Samozřejmě je s tím spojeno více administrace, ale máte větší šanci získat kvalitního uchazeče.

Dalším problémem v oboru jsou nízké platy. Mnozí počítají s tím, že si navíc číšníci vydělají na dýškách…
I my se potýkáme s nedostatkem informací, protože zaměstnavatelé častokrát v nabídce nechtějí uvádět mzdu, anebo uvádí plat, který není reálný.
Já bych ale všem doporučila, abyste v inzerci popsali opravdu všechno. Napište, jaké benefity nabízíte, jaký jste kolektiv, co adepta čeká. Dnes už dávno nestačí popsat jenom pracovní pozici a napsat termín, kdy mohou přijít na pohovor a doufat, že je takto ulovíte.

Kam inzerát umístit?
Já si myslím, že to záleží na tom, jakou pozici nabízíte. Pokud hledáte někoho pro nižší pozice, doporučuji obsadit všechny inzertní kanály, to znamená: noviny, pracovní weby a také sociální sítě. Vysoké pozice zase asi nejsou pro inzertní noviny, ale spíše web.

KDO JE ANNONCE
Annonce – inzertní web a noviny, jež spojují lidi a firmy, které něco nabízejí, nebo naopak hledají.

KDO JE LENKA ČERNÁ
Je ředitelka inzertního webu a novin Annonce. Vystudovala mezinárodní vztahy a politologii a aktuálně se věnuje studiu psychologie a psychoterapie.  Je členkou představenstva mezinárodní asociace vydavatelů inzertních médií ICMA, která sdružuje přes 70 vydavatelských domů  a inzertních serverů z 30 zemí (International Classified Media Association). Současně je také předsedkyní správní rady Ústavu nezávislé žurnalistiky spojeného s projektem Hlídacípes.org

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!