logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Paříž je nejatraktivnější lokalitou pro hotelové investice v Evropě

4. dubna 2017
Zpravodajství 0
1618
Paříž je nejatraktivnější lokalitou pro hotelové investice v Evropě

Colliers International zveřejnila první ze svých Indexů atraktivity hotelových investic a Paříž obsadila první místo v žebříčku. Index vychází z analýzy investičního klimatu 20 evropských měst. Paříž nejlepší hodnocení získala navzdory předpovědím, že v ní investoři a turisté ztratí důvěru kvůli politické nejistotě a vnímání hrozeb souvisejících s ohrožením národní bezpečnosti. Za vedoucí pozicí Paříže stojí vysoký nárůst poptávky, vysoká výkonnost hotelů, návratnost investic a hloubka trhu v letech 2012 až 2016.Praha se v rámci indexu umístila na 10. místě, a to zejména díky nízké úrovni nákladů na výstavbu a vysokému počtu turistů. Praha bodovala zejména ve dvou kategoriích. S 6,97 milionu příchozích turistů byla z 20 analyzovaných metropolí v roce 2015 čtvrtá nejnavštěvovanější. Obsadila také pátou příčku z hlediska příznivosti nákladů potřebných k výstavbě. Tato metrika vychází z průměrných cen pozemků a stavebních nákladů na metr čtvereční.

Dirk Bakker, ředitel oddělení hotelů v EMEA, Colliers International, uvedl: „Investoři pravidelně vyžadují nejnovější informace o městech, kde mohou dosáhnout vysokých výnosů. To však lze v politicky a ekonomicky nestabilním světě často obtížně předvídat. Náš index nabízí víc než pouhé nepřímé důkazy, s jeho pomocí proto dokážeme našim klientům v dané oblasti poskytovat vysoce kvalitní služby.“

Zajímavosti:

– Londýn a Barcelona jsou z hlediska investic 2. a 3. nejzajímavějším městem; těsně je následují Amsterdam a Berlín.

– Výsledky Londýna a Paříže jsou velmi podobné, Paříž však předstihla Londýn díky mírně nižším nákladům na výstavbu. To je také jedna z oblastí, ve kterých vyniká Barcelona a jež zvyšují celkovou atraktivitu města. Na 4. místo se zařadil Amsterdam. Ve všech ostatních kritériích mají tato dvě města velmi podobné hodnocení.

– Na opačném konci stupnice se jako 20. umístila Bukurešť. Ačkoliv vysoce skórovala v kategorii nákladů na výstavbu, nestačilo to ke kompenzaci nízké poptávky a nedostatku investic na hotelovém trhu.

– Istanbul se umístil relativně nízko, na 17. příčce. A to navzdory velikosti trhu pomáhající stimulaci celkové poptávky i nízkým nákladům na výstavbu. Provozní výkonnost nicméně zaostávala kvůli nízké míře obsazenosti vedoucí k nižší návratnosti investic. Současná politická a ekonomická situace není pro velké investice příliš příznivá.

– Pozornost si zasluhuje Curych – jeho provozní výkonnost byla v průběhu posledních několika let na skvělé úrovni. Vzhledem k nedostatku kvalitních hotelů je zde zájem o hotelové investice vysoký. Pokud poroste i nadále, může se Curych stát jedním z nejpopulárnějších měst pro novou výstavbu a investice, a to i navzdory vysokým nákladům.

– Také Manchester a Dublin dosáhly dobrých výsledků, výkonnost hotelů zde převyšuje poptávku, která by měla v následujících letech silně růst v obou městech, což by mělo zvýšit jejich atraktivitu jak pro developery, tak investory.

Index atraktivity hotelových investic Colliers International

Index sleduje 12 kritérií, jež každou z 20 lokalit mohou ohodnotit skórem v maximální hodnotě 400. Mezi kritéria patří populace, HDP na obyvatele, celková pracovní síla, dojíždějící pracovní síla, počet příchozích turistů, obsazenost pokojů, průměrná denní cena pokoje, cena za disponibilní pokoj, cena pozemků, stavební náklady, zhodnocení investičních výnosů a objemy investic. Po sečtení jednotlivých skóre je vytvořena výsledná hodnota trhů. Seřazení výsledků ukazuje, které trhy jsou nejatraktivnější z pohledu celkové poptávky, nedávné provozní výkonnosti a jakým způsobem toto souvisí s atraktivitu trhu s ohledem na akvizici stávajících hotelů a výstavbu nových.

O skupině Colliers International

Colliers International Group Inc. je přední globálně působící společnost nabízející poradenské služby v oblasti komerčních nemovitostí, která zaměstnává přes 15 000 kvalifikovaných odborníků pracujících v 68 zemích světa. Díky podnikavosti a vysoké kapitálové účasti ve společnosti nabízí profesionálové pracující pro Colliers International komplexní portfolio služeb pro investory, nájemce i majitele nemovitostí z celého světa, jež zahrnuje mimo jiné strategické poradenství a realizaci prodeje nemovitostí, leasingové a finanční poradenství, globální korporátní služby, správu aktiv a nemovitostí, projektové řízení, workplace solutions, oceňování a daňové poradenství, průzkum trhu nebo poradenství s ideovým vedením.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!