
Čtvrtinu celkového účtu hostů tvoří víno. Zdá se vám, že přeháníme? Zdaleka ne! Pomůže i prodej po skleničkách.
I kuchaři si uvědomují přidanou hodnotu vína, která dokáže pomoct nejednomu podniku. Francouzský šéfkuchař Daniel Boulud je autorem knihy Dopisy mladému kuchaři, ve které sepsal rady pro své imaginární mladší já. A jeden z bodů se věnuje právě tomuto nápoji. Citujeme: „Zajímejte se o víno. Průměrně totiž tvoří 50 % účtu slané jídlo, 10 – 15 % dezerty a téměř̌ 33 % víno! Navíc jsou na něm větší marže než na jídle. O víně se vyplatí něco vědět i proto, že lidé, kteří si dopřávají drahá vína, bývají ochotní připlatit si i za jídlo.“
Asi vás nepřekvapí, že tento názor potvrzují i samotní vinaři. Společnost Bohemia Sekt zrealizovala test, kdy nabídka sektu po sklenkách zvedla tržby za kategorii sektů v zapojených restauracích o 300 %. „Při vhodném prezentování a párování vín s pokrmy se zvedá prestiž podniku a tím i tržby a frekvence návštěvníků,“ potvrzuje Petr Hučka, obchodní a marketingový ředitel společnosti Vinselekt Michlovský. Základem je však poučený a kvalifikovaný personál. Například vinařství Víno Hort se vždy snaží, aby ten, kdo jejich vína prodává, měl možnost se s produkty podrobně seznámit či navštívit přímo vinařství.
Nejlepší cestou, jak zvýšit prodej je, kromě prodeje celých lahví, nalévat víno i po skleničkách. A vybavení vás rozhodně nemusí zruinovat:
- Varianta – levnější vhodná do restaurací
vakuová pumpička (cca 500 Kč), lednice (cca 5000 Kč) a špunty (cca 20 Kč) - Varianta – nejdražší pro specializované vinné bary
Enomatic - Varianta – technologická novinka vhodná pro různé provozy
Specializovaná vakuová pumpička Coravin (cca 8 000 Kč)