Trendy 2017 pro restaurační byznys

O tom, co je v roce 2017 pro restaurace IN, jsme již psali, ale ne z technologického a podnikatelského hlediska. Zatímco kuchaři objevují zapomenuté a hlásají návrat k tradicím, tak na poli restauračních technologií to vypadá jako z filmu o budoucnosti.

Každým dnem vznikají nové a nové restaurace, trh je čím dál tím více segmentován. Je libo jídlo pro vegany, celiatiky, vegetariány a další? Není problém. A co technologie? Ty se taky dostávají do centra zájmu. Majitelé restaurací si začínají také uvědomovat, že tento byznys není jenom o jídle, ale i promyšlené strategii.

  1. Donáška jídla

Není tomu tak dávno, co byl rozvoz jídla u nás spíše raritou než běžnou službou. A dnes? Dnes ho má v nabídce snad každá druhá restaurace, ať už si jídlo rozváží po své ose, anebo na to využívá služby známých donáškových sprostředkovatelů.
Tak jako ve světě i u nás dochází ke konsolidaci těchto služeb (Delivery Hero koupil Foodpandu). Německá skupina Rocket Interner prostřednictvím své dceřinné společnosti Delivery Hero koupila české food delivery projekty DameJidlo.cz a JidloTed.cz. Oba projekty spojila a staly se tak tak největším hráčem na trhu.
Pokud bude tento trend pokračovat, může to přinést nižší komisní poplatky pro restaurace. Stále rozvíjející se segment přináší i implementaci nových a nových technologií. V budoucnu se zde budou využívat auta bez řidiče a drony. Nemluvíme o nějaké daleké budoucnosti, děje se to již v USA a na Novém Zélandu.

 

  1. Marketing

Někdy dobré jídlo, myšlenka a tvrdá práce zkrátka nestačí. Potvrzují to i restaurace, které tohle všechno měly, a přesto zavřely. Méně než  8 % malých restaurací postuje každý týden na Facebook a pouze 2 % mají na sociálních sítích kampaně.
Čím dál tím více restaurací pochopí sílu mediálních kampaní a stále více podniků bude pracovat s CRM systémy.

 

  1. Větší práce s daty

I malé podniky si začínají uvědomovat, že správné zpracování a analýza dat mohou podnikání jenom prospět. Restaurace například ještě před uvedením nového menu na jídelní lístek  zjistit, jak ho hosté přijmou.

 

  1. Automatizace

Roboti se dostávají i do tohoto byznysu. Kuchyňské roboty jsou běžné, objevují se i roboti číšnici či baristé, barmani a na veletrzích se objevily zcela robotizované kuchyně bez kuchařů! Jasně, není to pro každého, ale jistě si to své místo v gastronomii najde.
Restaurace zkrátka objevují svou pravou tvář a snaží se na trh přivést nejenom novinky, ale i zaujmout, specializovat se vytvořit dream teamy, o nichž se ještě bude dlouho psát.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail