logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Trendy 2017 pro restaurační byznys

3. března 2017
Zpravodajství 0
6309
Trendy 2017 pro restaurační byznys

O tom, co je v roce 2017 pro restaurace IN, jsme již psali, ale ne z technologického a podnikatelského hlediska. Zatímco kuchaři objevují zapomenuté a hlásají návrat k tradicím, tak na poli restauračních technologií to vypadá jako z filmu o budoucnosti.

Každým dnem vznikají nové a nové restaurace, trh je čím dál tím více segmentován. Je libo jídlo pro vegany, celiatiky, vegetariány a další? Není problém. A co technologie? Ty se taky dostávají do centra zájmu. Majitelé restaurací si začínají také uvědomovat, že tento byznys není jenom o jídle, ale i promyšlené strategii.

  1. Donáška jídla

Není tomu tak dávno, co byl rozvoz jídla u nás spíše raritou než běžnou službou. A dnes? Dnes ho má v nabídce snad každá druhá restaurace, ať už si jídlo rozváží po své ose, anebo na to využívá služby známých donáškových sprostředkovatelů.
Tak jako ve světě i u nás dochází ke konsolidaci těchto služeb (Delivery Hero koupil Foodpandu). Německá skupina Rocket Interner prostřednictvím své dceřinné společnosti Delivery Hero koupila české food delivery projekty DameJidlo.cz a JidloTed.cz. Oba projekty spojila a staly se tak tak největším hráčem na trhu.
Pokud bude tento trend pokračovat, může to přinést nižší komisní poplatky pro restaurace. Stále rozvíjející se segment přináší i implementaci nových a nových technologií. V budoucnu se zde budou využívat auta bez řidiče a drony. Nemluvíme o nějaké daleké budoucnosti, děje se to již v USA a na Novém Zélandu.

 

  1. Marketing

Někdy dobré jídlo, myšlenka a tvrdá práce zkrátka nestačí. Potvrzují to i restaurace, které tohle všechno měly, a přesto zavřely. Méně než  8 % malých restaurací postuje každý týden na Facebook a pouze 2 % mají na sociálních sítích kampaně.
Čím dál tím více restaurací pochopí sílu mediálních kampaní a stále více podniků bude pracovat s CRM systémy.

 

  1. Větší práce s daty

I malé podniky si začínají uvědomovat, že správné zpracování a analýza dat mohou podnikání jenom prospět. Restaurace například ještě před uvedením nového menu na jídelní lístek  zjistit, jak ho hosté přijmou.

 

  1. Automatizace

Roboti se dostávají i do tohoto byznysu. Kuchyňské roboty jsou běžné, objevují se i roboti číšnici či baristé, barmani a na veletrzích se objevily zcela robotizované kuchyně bez kuchařů! Jasně, není to pro každého, ale jistě si to své místo v gastronomii najde.
Restaurace zkrátka objevují svou pravou tvář a snaží se na trh přivést nejenom novinky, ale i zaujmout, specializovat se vytvořit dream teamy, o nichž se ještě bude dlouho psát.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!