
Hodnocení vládne službám. Někdy je ale recenzím připisována větší váha, než ji ve skutečnosti mají.
Ne každá hvězdička na internetu je totiž reální. Není to tak dávno, kdy jsme na náš facebookový profil pověsili fotku zachycující recenzi napsanou omylem. Uživatelka náhodou přidala jednohvězdičkou recenzi podniku, který nenavštívila. Když se majitelé ptali na důvod, odpověď zněla: „U Hovězího pupku jsem nikdy nebyla, tak jsem vás ani nemohla hodnotit. A kdybych vám náhodu dala jen jednu hvězdičku, tak byste se měli zamyslet, co děláte špatně.“
Ukázalo se, že taková hodnocení nejsou rarita. Jedna reakce za všechny: „Bohužel na Facebooku je spousta zmatených uživatelů, kteří tu kliknou, tam kliknou a neví, na co, nebo si myslí, že je jedna hvězda nejvíc. Pravidelně tohle řeším, protože jeden takový ústřel umí zkazit dobrý průměr.“
A proto platí: důvěřuj, ale prověřuj. Restaurace zareagovala správně, ostatně jako vždy. Reaguje na každou recenzi a i díky tomu zjistila, že hodnocení se nezakládá na zkušenosti, ale jde o omyl. Tak mohou potencionální zákazníci vidět, že jedna hvězdička neodpovídá skutečnosti, ale také to, že provozovatel se stará a chce vědět, co se zákazníkům nelíbí.
I proto byste měli negativní recenze vítat a nezatracovat je. Mohou posunout dál, anebo jako v tomto případě, udělat dobrou reklamu. Protože příspěvek se sociálními sítěmi šíří jako dobrý vtip.