logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Co mají zaměstnavatelé dělat k udržení dobrých zaměstnanců?

12. prosince 2016
Zpravodajství 0
1617
Co mají zaměstnavatelé dělat k udržení dobrých zaměstnanců?

Současný pozitivní stav české ekonomiky umožňuje firmám rozšiřovat svou působnost a přijímat nové zaměstnance. Právě oblast náboru je však to, co v tuto chvíli společnosti nejvíce pálí. Najít vhodného uchazeče je při stávajícím vysokém počtu volných pracovních míst nelehký úkol. Český pracovní trh není tak velký a boj o talenty se přiostřuje. Nezafungují-li klasické metody inzerce práce, přichází na řadu aktivní oslovování uchazečů například u konkurence, tedy headhunting. Jak  svou firmu ochránit od nechtěného odlivu kvalitních a kvalifikovaných pracovníků?

“V posledních dvou letech pozorujeme výrazný nárůst poptávky po firemních HR specialistech. Firmy  zakládají nebo rozšiřují svá  oddělení lidských zdrojů. Činí tak za účelem zlepšení péče o zaměstnance – kromě standardního náboru se starají například o školení a rozvoj, pomoc s relokací, spolupracují na odměňovacích a motivačních schématech, zpracovávají interní zpětné vazby či přijímají a dále komunikují podněty ke zlepšení pracovního prostředí,” uvádí Ladislav Kučera, ředitel personálně poradenské společnosti Hays.

 

Co mohou firmy udělat pro to, aby si své talenty udržely? Přečtěte si  5 Hays tipů:

  1. Komunikace

Nenechávejte si důležité informace pro sebe a sdílejte je včas napříč firmou. Správná, pravidelná a včasná komunikace od vedení firmy směrem k zaměstnancům ať už  o strategii, cílech či změnách poslouží k větší angažovanosti. Zaměstnanci, kteří se cítí být součástí firmy jsou jednoznačně loajálnější.

Dobře organizované týmové schůzky nejsou ztrátou času, ale důležitým zdrojem informací. Měly by sloužit k výměně názorů a hledání společných řešení. Dejte prostor všem, ale jako manažer poradu řiďte, aby se držela tématu a byla produktivní.

  1. Průzkum spokojenosti

Pravidelný průzkum spokojenosti zaměstnanců alespoň jednou ročně ukáže, v kterých oblastech je firma silná a kde má prostor pro další zlepšení. Průzkum připravte tak, abyste pokryli maximum oblastí – od interní komunikace, prostoru pro seberalizaci či další vzdělávání až po ohodnocení a benefity. Výsledky průzkumu se zaměstnanci sdílejte – nechcete – li, aby měli pocit, že se s jejich názory nepracuje. Je samozřejmé, že nelze vyhovět každému a obě strany musí být připraveny ke kompromisům. Pokud něco nelze změnit, vysvětlete proč. K reálným návrhům přistupujte aktivně, můžete vytvořit pracovní skupiny a přímo tak zapojit zaměstnance do příprav konkrétní změny.

  1. 3. Motivace

Faktorů, jak motivovat své zaměstnance, je mnoho. Máte ve svém týmu někoho, na koho se můžete vždy spolehnout, svědomitě a kvalitně plní zadané úkoly, nemá problém s dodržením termínů? Neberte to jako samozřejmost a dejte mu najevo, že si jeho práce vážíte. Odměna za dobře vykonanou práci nemusí být vždy finanční – pozvěte takového kolegu na oběd, nabídněte mu možnost práce z domova nebo třeba flexibilní pracovní dobu jeden den v týdnu. Chvalte, a pochvalu ani odměnu neodkládejte, nejsilnějšího efektu dosáhneme, následuje-li bezprostředně po splnění úkolu.

Pozor na motivaci finanční motivace není motivací v pravém slova smyslu. Bonusy a prémie jsou brány spíše jako samozřejmost, přesto že jde o nenárokovou složku mzdy. Nicméně pravidelnými úpravami mzdových schémat a benefitů dáte najevo, že vám na spokojenosti zaměstnanců záleží.

  1. Péče o zaměstnance

Současným trendem mezi benefity je péče o fyzické a duševní zdraví zaměstnanců. Zdravý životní styl je velkým tématem, a proto se firmy snaží vykompenzovat svým zaměstnancům často náročnou pracovní dobu i pracovní náplň nabídkou aktivit, které slouží k aktivnímu odpočinku nebo relaxaci. Zaměstnavatelé poskytují příspěvky na sport, dodávky ovoce či zeleniny do kanceláře zdarma, konzultace stravovacích či pohybových návyků s nutričním specialistou, krátké cvičební lekce s trenérem v kanceláři. U psychicky náročných povolání je pak možnost konzultací s psychologem či několik týdnů dovolené navíc nad rámec standardu či neplacené volno. Oblíbené je také věrnostní volno, kdy se dlouholetým zaměstnancům poskytují extra dny dovolené; či wellness pobyty jako odměna za splnění náročných úkolů nebo výjimečné výsledky.

  1. Brand marketing

Dle našeho průzkumu ze začátku roku 2016 je pro více než 65% lidí důležité pracovat pro stabilní společnost se silným brandem. A co dělá společnost silnou? Je to jasná vize a cíle, kterých chceme dostáhnout. Jakým způsobem si za splněním těchto cílů půjdeme, tedy  forma chování firmy jak k externím zákazníkům či dodavatelům, tak i interně ke svým zaměstnancům. Kvalitní servis zákazníkům napomůže šíření dobrého jména firmy. A dobré jméno firmy přiláká ty správné talenty.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!