
Slovenská burgrárna Regal Burger otevřela svoji první provozovnu v České republice. Vstupuje tak na pražský trh, kde je konkurence restaurací s tímto pokrmem nejvyšší.
Nově budou moct poctivé hamburgery ochutnat zákazníci obchodního centra Černý most. Tato restaurace není standardním fastfoodem. Jedná se o restauraci s vlastním sezením, která spojuje kvalitně připravené jídlo ze špičkových surovin s rychlostí přípravy běžnou pro fastfood.
Zde mrazák nenajdete
Jednou z priorit společnosti je připravovat jídla z výběrových surovin. Na výrobu se používá 100% hovězí bio maso ze středního Slovenska, denně čerstvě pečené housky z Čech a co nejvíce lokální zeleniny v kombinaci s omáčkami a dalšími surovinami vlastní výroby. Majitelé by pro Českou republiku rádi našli také místního dodavatele masa. „Do našich hamburgerů jde pouze nejlepší maso na trhu z volně se pasoucích mladých býků druhu charolais, limousine anebo blackangus, a to v bio-kvalitě. Pokud existuje dodavatel, který je nám schopný dodat porovnatelnou kvalitu, ať se ozve,“ vyzývá Jozef Bardík, ředitel a spolumajitel společnosti.
Důkazem čerstvosti je také to, že v Regal Bugeru nenaleznete ani jeden mrazák. „Regal je značka, na kterou chceme být hrdí. Kvalita a čerstvost surovin a hlavně samotných jídel připravovaných bez kompromisů je pro nás nejdůležitější,“ říká Roman Kóňa, tvůrce receptů, konceptu a jednatel společnosti.
Z malé restaurace k největší původní síti
Regal Burger dále pracuje na rozšiřování počtu provozoven na Slovensku. „Regal se stal synonymem kvalitního hamburgeru v centru Bratislavy, chceme ale přinést náš koncept také do širšího okolí hlavní metropole a příští rok i do dalších míst na Slovensku. V poslední době jsme pracovali na nastavení vztahů s dodavateli, ale také na pracovních procesech takovým způsobem, abychom si byli jisti, že dokážeme růst při zachování kvality, za níž si stojíme a která je pro nás prvořadá,“ dodává Jozef Bardík.
Regal Burger plánuje v druhém pololetí roku 2016 otevřít minimálně čtyři nové provozovny, čímž se stane největší původní sítí burgráren ve střední Evropě.
Jak vznikl nápad otevřít hamburgrárnu v Bratislavě, co vás inspirovalo?
Roman: Vše začalo ještě v roce 2012, kdy jsme chtěli dobře vařit a spoustu času jsme strávili hledáním dobrých surovin. Nejprve jsme chtěli mobilní aplikaci a nakonec jsme skončili na facebooku jako Bratislavský regál. Učili jsme lidi na farmářských trzích, jak se peče chleba, a najednou jsme měli možnost pomáhat s gastrozónou na největším slovenském festivalu Pohoda, kde vnikla zóna Pohoda na Regáli, v níž jsme připravovali také hamburgery. Po pár hodinách jsme vše vyprodali a moc nás to bavilo, což nás přesvědčilo, že gastro je obor, který chceme dělat. Dal jsem výpověď z tehdejší pohodlné práce obchodníka v IT a od září jsme si pronajali provozovnu Regal Burger v centru Bratislavy. A pak jsme objevili Doda (familiární výraz pro jméno Jozef).
Co vás na podnikání v gastronomii překvapilo?
Jozef: Nepřekvapilo nás toho až tak moc, ale určitě se potvrdilo, že tak jako každé podnikání je vše o lidech – a v gastronomii je to ještě silnější. Ať už mluvíme o personálu, anebo zákaznících, je potřebný osobitý přístup ke každému. U jedné provozovny je to lehké, u pěti to už začíná být fakt zajímavé. Kromě toho nás překvapilo množství byrokracie, ve které je například Česká republika zatím, podle našich zkušeností, výrazně lépe ve srovnání se Slovenskem.
Roman: Na druhé straně jde ze spokojených zákazníků neuvěřitelná energie, která nás posouvá dál. To při prodaji softwaru nezažijete (smích).
Jaké hamburgery se staly hitem pro Slováky a jaké chutě očekáváte u Čechů?
Roman: Je to velmi jednoduché, děláme burgery tak, aby nám chutnaly. Je však důležité říct, že používáme bio-maso, jehož chuť se v průběhu roku mění. Co se týče typů hamburgerů, začínali jsme klasickým cheeseburgerem s naší bbq omáčkou, pak jsme přidali sezonní speciál s kandovanou slaninkou, který byl natolik úspěšný, že jsme ho zařadili do stálé nabídky. Sezonně připravujeme Chef-burger, který přináší nové chutě. Do menu v Praze přinášíme klasický burger Juicy Lucy se zapečeným cheddarem uvnitř masa a slaninou.
Na vegetariány nezapomínáme, stálicí je veggie classic s grilovaným lilkem, šampiony a cheddarem. Myslíme, že chutě Čechů a Slováků se od sebe až tak moc neliší, a že i čeští zákazníci ocení naši nabídku.
Jaká bude vaše cenová politika v Praze, kde jsou lidé zvyklí platit za jídlo menší částky než v Bratislavě.
Jozef: Náš burger je složen z kvalitních surovin a bio-hovězího masa, takže cenu nemůžeme „dumpovat“. Při přepočtu na euro je ale náš hamburger v Praze o něco levnější než v Bratislavě. Hlavně díky nižší zdejší DPH a nižším odvodů, co nám u podobných marží umožňuje držet ceny níž.