logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Optimalizace zvýší návštěvnost vašeho webu

5. prosince 2016
Zpravodajství 0
1255
Optimalizace zvýší návštěvnost vašeho webu

Správná optimalizace webových stránek (SEO) by měla vést i k získání nových zákazníků a k vyšším ziskům. Tři často citovaná písmenka SEO nemusejí souviset jen s úpravou webu, ale jsou to i další činnosti, které přivedou nové zákazníky. V neposlední řadě si budujete brand a lidé si lépe zapamatují vaši značku.

Dnes už optimalizace neznamená pouze co nejčastější zopakování chtěného slova v textu. V každém případě je potřeba začít u sebe, vcítit se do klientů a přemýšlet, co a jak hledají oni. Pak se kýžené výsledky určitě dostaví.

Zlepšujte se neustále
V podstatě se dá říci, že optimalizace webu je nikdy nekončící proces. „Je totiž potřeba si uvědomit, že nestačí stránky jednorázově optimalizovat, ale je nezbytné je neustále upravovat a vylepšovat, mimo jiné i s ohledem na práci konkurence nebo nových trendů v oboru,“ vysvětluje Radek Netoušek ze společnosti Vergilio, která má dlouholeté zkušenosti se segmentem hotelů a restaurací.

Pokud byste si chtěli optimalizovat stránky svépomocně, musíte mít dostatečné znalosti. Stále ale nebudete odborníkem, který samozřejmě bere v potaz další možnosti, a hlavně zkušenosti, protože ví, co je optimální, a především rozumí i technické stránce věci. Ta jde ruku v ruce s obsahovou optimalizací.
„Pokud uživatel přijde na váš web pomocí klíčového slova a nenajde produkt či službu, tak nic nekoupí. Jestliže uživatel zadá dotaz do vyhledávače, musí najít kvalitní odpověď, jinak odejde. Sebelepší optimalizace pro vyhledávače nemůže nespokojeného návštěvníka přimět k udržení pozornosti, pokud nedostane opravdu to, co hledá,“ vysvětlují princip komplexní marketingové strategie odborníci ze společnosti optimalizovany-web.cz na svých stránkách. Dobrá marketingová on-line strategie může přinést nejenom více zákazníků, a tudíž i vyšší zisk, ale znamená i snížení nákladů na jinou reklamu.

Dobrá reklama je měřitelná
Optimalizaci berte jako nikdy nekončící reklamu. Proto se je potřeba vyhnout se základním neduhům. „Hoteliéři často dělají podobné chyby jako zadavatelé z ostatních segmentů. Chtějí udělat ‚nějaký web‘ s důrazem na co nejnižší cenu, přičemž za letáky a další neměřitelné prostředky marketingu jsou ochotni zaplatit řádově vyšší sumy,“ upozorňuje Radek Netoušek. Dobrý web je nejprve třeba správně zanalyzovat s ohledem na cílovou skupinu a i podle jejího typu a velikosti se rozhodnout, zda poskytovat vlastní on-line služby na webu nebo jen využívat velkých zprostředkovatelů atd. Není univerzální recept, jak na internetu správně fungovat, vždy je dobré se odrazit od osvědčeného základu, ale každý provoz je v něčem individuální, a toho je třeba se držet.
„Pokud se pouštíte do tvorby nového webu, určitě doporučuji, aby byl přizpůsoben zařízením, díky kterým se na něj návštěvník dostal. Mobilní verze stránek by měla být co nejvíce zjednodušena, ale důležité informace tam musí být v plném rozsahu. Pomáhá to při vyhledávání hotelů. Například Google upřednostňuje ve vyhledávání weby, které jsou přizpůsobené mobilním zařízením. Velkým tématem jsou on-line rezervace, které v mobilních zařízeních dávají ještě větší smysl než na desktopu,“ dodává Radek Netoušek.

Pracujte se všemi dostupnými kanály
Hosté se dnes totiž často rozhodují o rezervaci na základě recenzí na sociálních sítích. „Snažil bych se tedy pracovat nejen s Facebookem, ale dostat hotel například také na Google Moje firma nebo TripAdvisor a určitě podle lokality i do lokálních služeb a průvodců. Mrzí mě, že v ČR není tak masivní podpora marketingu jako třeba v Rakousku. Tam stát masivně investuje do marketingu oblastí a míst, a s tím se krásně svezou hotely a trh nevypadá tak roztříštěně jako u nás,“ vysvětluje Radek Netoušek.
A určitě vás zajímá i cena, ale ta se dá velice těžko odhadnout. Vždy záleží na velikosti a technickém stavu webu i obsahu; obecně lze ale říci, že průměrně náročná optimalizace zabere práci jednoho člověka v rozsahu 10–25 hodin měsíčně. Pouze konzultační hodinka u odborníků se na trhu pohybuje od 1000 do 2000 korun.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!